paar vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 16:53

1...Als ik halthou, duwt ze haar neus in de lucht, alhoewel ik maar lichtjes een ophouding geef. Als ik haar dan probeer terug rond te stellen, gaat ze ofwel weer vooruit, (ze kan echt maar 1sec. stilstaan) ofwel draait ze haar gat weg en gaat achteruit- opzij. Ik hou nochtans goed mijn benen en contact erbij. Op de gond houd ze perfect halt. Als ik terug voorwaarts rijd, gaat ze weer rond lopen. Wat kan ik doen? Haar niet meer rond stellen in halt? Misschien geef ik geen goede hulpen voor halthouden en achteruit gaan, en verwardt ze de 2? Wie legt uit...
2...ik ben sinds kort aan galop begonnen, omdat draf nu netjes gaat.
in galop valt ze gemakkelijk terug in draf net voor de wending, maar als ik iets aandrijf schiet ze weg als een racemonster en kan ik haar niet houden. help....
3. .. Als ik haar wat lange teugel geef om te belonen of uit te stappen heeft ze veel de neiging om haar hoofd vooruit te schieten en de teugels uit mijn handen te trekken. wat bedoelt ze hiermee? wat kan ik doen?
bedankt voor reacties!!!! OK dan! *LOL*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 18:08

Hoe oud is ze?
Klinkt namelijk of ze nog erg jong is. De galop kan je haar dan misschien beter wat harder laten gaan dan terug laten vallen. Ze moet haar evenwicht nog vinden en zal daar wat moeite mee hebben.
Als ze de teugels uit je handen probeert te trekken, been geven en een ophouding maken.
Succes!

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 18:58

ze is rond de 6 jaar, ben haar nu 6 maanden aant inrijden want liep voor de koets. bedankt voor reactie!!! OK dan!

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:16

laat een paard nooit uit zich zelf terug vallen en tuurlijk dat kan een keer gebueren bij zo'n een jong paard gewoon weer op nieuw galoperen dan maar iets harder en wanneer jij het wil in draf zetten en er belonen

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 00:56

Hmm klinkt verrekte veel als de problemen die ik nogal eens heb.
1. gewoon veel oefenen, ik speel wel eens vals door voorover te zitten en hem het idee te geven, maar geloof me, dat werkt niet. heb geduld, ga je vechten, stap dan even door en probeer het met frisse moed weer.
2. zorgen dat je haar zo onder controle hebt dat als ze er maar aan denkt weg te rennen jij haar tegen kan houden, mijnes heeft er ook last van dat als we aan het galoperen aan de linkerhand beginnen hij alles doet om maar rechts aan te kunnen springen, dribbelen, wegschieten. Noem maar op. Mocht ze wegschieten gewoon rustig terugnemen, en ook hier herhalen, herhalen, herhalen.
3. Zoals eerder genoemd, been en ophouding.
EN VOORAL, doet ze bij vooral punt 1 en 2 het goed, prijs haar dan de hemel in alsof ze het uitvindt! EN accepteer nooit, maar dan ook nooit dat ze zomaar iets niet doet, altijd corrigeren, of in ieder geval poging ertoe doen! En als laatste, heb geduld, heel veel geduld

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 10:13

dank u wel!!!! zal zeker verder blijven oefenen, maar haar ijzer ligt er momenteel af! grrrrrrrrr

surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgië, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 00:25

Maar nu niet meer Lachen Ijzertjes terug waar ze horen !!