Jong paard rijden... hoe vaak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 11:32

Ik rij nu een week of 7 op mijn 3 jarige merrie en ik zit er 1 tot 2 x per week op. Ze loopt overdag nog in de wei dus beweging krijgt ze genoeg. Ook longeer ik haar soms tussendoor of wandel ik wat.

Van de winter zal ik wel meer gaan doen omdat ze dan ook niet meer in het land staat. Ik vind dat je een paard nooit een dag moet stilzetten, een paard moet altijd zo veel mogelijk beweging hebben (in de vorm van loslopen in de wei/bak/paddock, wandelen, etc.) Hoeveel je rijdt hangt van het paard af vind ik.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 11:41

Een jong paard verleert echt niet iets snel hoor. Als ik een week niet op Razinda heb gezeten, heeft ze toch alweer iets nieuws geleerd als ik er weer op ga. Ik denk dat het allemaal moet bezinken en het lichaam is het nog helemaal niet gewend om elke dag zo'n gewicht te dragen. Bovendien heb je dan de kans dat ze het niet leuk meer vinden, je moet toch zorgen dat ze er plezier in houden. Tenminste, zo denk ik erover. Springen zou ik sowieso nog niet doen, balkjes lopen oke, en een keer los springen kan ook wel. Maar ja, misschien ben ik overdreven voorzichtig.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 15:37

Ik vind het wel meevallen, L niveau voor een 4 jarige en M voor een 5 jarige. En wat stelt L nou voor? Een beetje wijken enzo, ik denk dat het makkelijk moet kunnen hoor.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 15:45

Neuh...heeft niets met commercie te maken. Het ene paard is met 3 jaar klaar om ingereden te worden en het andere met 4. Ik rij Razinda ook maar 1 of 2 keer per week, en ze wil graag, ze verveelt zich kapot als ik niet genoeg met haar doe.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers