fuur valt terug in zijgangen = 4 en 5-en

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fuurtje

Berichten: 52
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: zwolle

fuur valt terug in zijgangen = 4 en 5-en

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 19:51

fuur gaat de laatste tijd in de proef zodra hij in schouderbinnenwaarts moet of travers, terugkomen op het been ik heb dan ook geen aanleuning meer in de hand.
een inval instructrice denkt dat de pony het behoorlijk moeilijk vind in de zijgangen. alleen waarom nu dan in 1 keer.
ik heb van haar de oefening mee gekregen om tempo wisselingen te rijden in bijvoorbeeld de schouderbinnenwaarts.

wie weet waar het verder aan zou kunnen liggen of wat ik kan doen Verward

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:41

Ik heb een merrie die tijdens wedstrijden in de proeven ook nog wel eens impulsverlies bij de zijgangen had.
Toch heeft ze nooit moeite gehad met zijgangen.

Mij is toen ook geleerd om thuis in de training idd tempowisselingen te rijden. Op die manier leer je schakelen en lukt het op wedstrijden ook een stuk beter.
Het paard moet natuurlijk wel goed aan het been zijn! Anders kan je ook niet makkelijk schakelen lijkt me Knipoog

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 12:03

Tempowisselingen in de SB rijden.
Vanuit een halve lange zijde verzamelde SB in midden- of uitgestrekte draf van hand veranderen.
Denk er ook aan dat zijgangen niet alleen opzij zijn, maar juist voor-zijwaarts.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 18:43

Tevens zou ik niet een gehele lange zijde schouderbinnenwaarts rijden, maar bijvoorbeeld een halve.
Ook bij travers, wijken, appuyementen etc.... liever een paar passen goed, dan een baklengte slecht.
zo houd je je paard ook geinteresseerd in het werk.
En zoals Kitty stelt: ook tempowisselingen is altijd goed