Vast aan een kant..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Vast aan een kant..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-03 13:09

Ja het is weer zover, Racer zit vast aan een kant *zucht*.
Maar voor zolang ik hem ken heeft hij dit al, hij liep toen ik hem kreeg al een beetje met zijn koppie naar links, maar nu wordt het toch wel vrij erg, hij gaat er echt een beetje scheef van lopen Scheve mond .
De instructrice (een invaller) zei je je moet je rechterhand ontspannen houden, euh ja, en dan? Werd niks uitgelegt hoe je dat dan precies deed (als ik hem wat losser liet rechts piepte hij er vandoor Schijnheilig ).
Heeft iemand nog meer tips? evt. grondwerk, of iets wat daar op lijkt. Hij kan b.v ook een kant niet op longeren, dat heeft hij nooit geleerd, maar meneer weigert het ook te leren . Misschien dat dat er ook mee te maken heeft?

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:17

dat heeft een manege pony hier ook wel eens. Toen moest ik, bijv als hij links vast zat, dan zoveel mogelijk linkerstellign aan nemen, maar dat hij niet schoudervoor loopt. Dit afwisselen met rechterstelling, maakt niet uit op welke hand je loopt. Ook hier niet al te diep gaan. Gewoon een klein beetje stelling vragen, net iets overdreven maar ook weer niet té. wat ook helpt zijn veel figuren met bochten. Een slangenvolte bijvoorbeeld, volte 10 meter, enz.. probeer het eens zou ik zeggen en wie weet helpt het!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 13:22

zoals je zegt dat hij niet kan longeren op een kant vind ik het niet gek dat hij op 1 kant vastzit, ik zou hem dat toch gaan leren, desnoods alleen een ruimte in de bak afzetten ten groote van dezelfde circel als met longeren zeg maar, en hem daar gewoon in laten rennen, en dan snapt hij het vanzelf en kan de lijn eraan,
je kunt hem ook lekker gaan masseren, over zn hele lichaam, maar vooral aan de kant waar hij vastzit, mijn tinker had hetzelfde, ik heb gedaan wat hierboven stond, en nu is hij soepel op beide kanten,
succes

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:03

starlight zit ook helemaal vast aan een kant. rechtsom kan ze op zich wel stelling,maar ze loopt (zeker met snellere gangen) heel moeilijk en scheef door de bochten.
Nou oefen ik ook niet zo vaak hoor, maar als ik het doe is het vooral voltes rijden en zoveel mogelijk dr nekspieren opwarmen. Op het laatst loopt ze dan wel goed,maar ja.

Judith29

Berichten: 306
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:05

kinglover schreef:
zoals je zegt dat hij niet kan longeren op een kant vind ik het niet gek dat hij op 1 kant vastzit, ik zou hem dat toch gaan leren, desnoods alleen een ruimte in de bak afzetten ten groote van dezelfde circel als met longeren zeg maar, en hem daar gewoon in laten rennen, en dan snapt hij het vanzelf en kan de lijn eraan,
je kunt hem ook lekker gaan masseren, over zn hele lichaam, maar vooral aan de kant waar hij vastzit, mijn tinker had hetzelfde, ik heb gedaan wat hierboven stond, en nu is hij soepel op beide kanten,
succes


Helemaal mee eens!! Hij moet dit echt gaan leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 14:54

Ga idd niet terug trekken, dus ontspan die hand waar je meer druk op krijgt.
Dan ga je je paard goed aan het been maken.
Dus als je drijft moet er meteen reactie komen.

Nu is je paard dus naar linksgebogen dus loopt hij als het ware ) zo
Vandaar dat je rechts ook meer druk krijgt
Want stel je nu eens voor dat je je teugels even lang hebt (wat ook moet)
Dan zal je linker teugel in een boogje hangen, de rechter is strak

Nu is het dus de bedoeling dat je paard recht komt en dan krijg je vanzelf, gelijke druk op 2 handen.

Hoe doe je dat
Drijf met het been, waar je de meeste druk in je hand hebt, nu dus rechts.
Dit vang je op met je linker hand
Dus je drijft je paard als het ware naar je linker hand toe

Stel dit ) voor en stel je voor wat er gebeurt als je er rechts tegen duwt
Je duwt het als het ware recht | , wat dus ook moet.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:19

Wat ik al had verteld, was dat hij meestal een kant werd op gereden met de sulky.
Dat is waarschijnlijk zijn probleem. Omdat hij dat dus nooit echt deed.

Maar hij kon eerst wel gewoon op 2 kanten longeren Verward

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 01:13

Een kraker haal ik er bij, eens in het halfjaar. Echt je krijgt een paard in de handen! Sta je van perplex!

Misschien een id, aangezien die al zo vaak vast zit aan 1 kant!

succes !

Groetjes BounceBabe

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 01:35

Aan de kant die vastzitten, niet terug gaan trekken of vasthouden, dat werkt avenrechts.

Ik doe bij paarden die aan een kant iets stugger zijn, meestal veel flex werk, rechts en links instellen. zodra ze ontspannen, ontspan ik ook mijn hand. en geef ik ze snel tussendoor een aai...

Verders vind ik longeren met een dubbele longe daar ook wel vaak bij helpen.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 15:46

Citaat:
Een kraker haal ik er bij, eens in het halfjaar. Echt je krijgt een paard in de handen! Sta je van perplex


Als je dat eens in het half jaar nodig hebt om hem los te maken zit er toch iets niet goed met je rijkunst...

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:08

_Rick schreef:
Citaat:
Een kraker haal ik er bij, eens in het halfjaar. Echt je krijgt een paard in de handen! Sta je van perplex


Als je dat eens in het half jaar nodig hebt om hem los te maken zit er toch iets niet goed met je rijkunst...


Ik heb haar nog maar 1 keer laten kraken, maar dat heb ik laten doen omdat ze toevallig is onderuit gegaan in de stal. Ze zat dus ineens hartstikke vast. En ze is een keer uitgegleden op het gangpad omdat ze ergens van schrok.

Mijn rijstijl is ok......maar als een paard diep van binnenvast zit, kan ik er niks aan doen. En als ie een beetje vast zit door een rit, kan ik haar zo weer los rijden....... dus bedankt voor je aardige reactie (niet!)!!!!!!!!

Groetjes

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 20:07

idd laten kraken is ook een zeeeer goede optie!! ikzelf zou daar voor kiezen... veel succes!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:07

Een meisje bij ons op stal heeft dat ook maar dan gaat ze afwenden bij A en dan na 1 meter of zo een volte 10 meter naar links en als je dan weer op de middenlijn komt gelijk weer een volte 10 meter naar rechts en als je dat een paar keer achter elkaar doet word je paar heel snel los aan allebei de kanten!!!

Succes ermee!!!!

sasjuh
Berichten: 22
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 16:36

als die bnaar buiten kijkt dan moet asl die dat doet meteen opd e volte zetten nioet de kant waar die kijkt maar de ander aknt hij akn dan wle eens struikelen maar ik heb het ook gehad met de pony en nu doet hij het niet meer probeer iets te inproviseren doe ik ook sterkte er mee

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 00:51

Lekker los gaan werken , slange voltes , grote, kleine , en contra stelling ! en de kant waar ze niet vast op zit ook gaan bewerken , klinkt raar i know maar doe het maar eens !
succes