'vrolijk' dressuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 13:19

Lucky, mijn paard heeft het soms ook. Ze gaat dan ook meer zweven, steekt haar staart in de lucht en begint te "snorken". Mooi om zien maar of je er dan op zit of niet kan haar niet zo veel schelen.
Mijn lesgever zegt dat ik op dat moment dankbaar moet zijn voor de extra energie die ze me aanbiedt (anders is ze nogal aan de slome kant). Ik moet dan gaan doorzitten, achterhand eronder houden en naar het bit toerijden. Zo krijg ik ze dan wel onder de "knoet".

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)


Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 12:41

Het is ook niet echt de bedoeling dat je gaat voorwaarts drijven. Je probeert hem eerder met je zit op zijn "gat" te krijgen door iets meer naar achter te zitten en hem te pakken met je zit en onder te duwen. zo krijg je ook meer controle en kan je de voorwaartse beweging controleren zonder dat je aan de teugels moet komen.

groetjes en veel zweefpret

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 17:46

Je moet hem precies zo'n beetje opzuigen met je zit en dan even de beweging vasthouden. Klinkt misschien wat "vettig" maar is zeker niet de bedoeling.
Ik zag op die grappige foto dat jullie heuvelachtig wonen dus waarschijnlijk niet te veel last van het water. Bij ons staat de weide vol plassen maar ja, laat ons hopen op beter weer.

groetjes

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers