versnellen voor galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

versnellen voor galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 18:34

Heel irritant ik krijg mijn paard dus niet
meer gewoon in galop vanuit arbeidsdraf
hij versnelt elke x.

iemand tips hoe ik dit 'opnieuw' moet leren? Bloos

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 12:46

kan je travers rijden?

rij travers-achtig op de volte en vraag dan de galop. niet gaan trekken ofzo, gewoon netjes een overgang vragen.

of

rij schouderbinnenwaarts op een lange zijde, voor een bocht vraag je galop.

als ie op eigen benen loopt en voldoende op de achterhand moet het lukken!
het moeilijkste is, denk ik, dat je er mee in je hoofd zit. je weet dat ie gaat versnellen. probeer dat even te vergeten en probeer het zoals hierboven eens!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:44

Probeer ook zelf eens goed op je zit te letten, veel mensen gaan met zulke problemen naar voren / binnen hangen, gevolg: paard gaat harder draven en dan pas in galop.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:46

Bij Rowan hielp het om de stemhulp er goed bij te gebruiken. Zo begrijpt hij nu ook het onderscheid tussen gestrekte draf (alleen aandrijven) en galop (aandrijven met stemhulp voor galop)

Teatske
Berichten: 37
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 14:58

En hoe gaat het vanuit de stap?

Mies_oud
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:52

Probeer eerst in draf het tempo al goed onder controle te krijgen. Om je paard goed aan het been te krijgen rij je veel tempowisselingen en overgangen (stap-draf-stap). Als je paard dit goed doet, kun je verder werken aan je galop. Je gaat doorzitten en vraagt licht stelling. Buitenbeen iets naar achteren (om te voorkomen dat de achterhand uitzwaait) en buitenteugel begrenzen. Met je binnenbeen druk je je paard in galop (hierbij je gewicht op je binnenzitbeenknobbel, zonder dat je scheef gaat zitten!). Duidelijke hulpen geven, zodat je paard niet in de war raakt met andere hulpen. Reageert je paard niet op deze hulpen of geeft hij de verkeerde reactie (bijv. hard wegdraven) vang je 'm meteen weer op (buitenhand sluiten, jezelf langmaken en opvangen met je zit) totdat hij weer in het juiste tempo draaft. Je kunt dit werk ook heel goed op de volte doen; nadat je X voorbij bent, geef je de hulpen voor de galop (dus vlak voordat je weer bij de hoefslag bent). Het voordeel hiervan is, dat je paard de juiste buiging heeft en dus makkelijker in de goede galop aanspringt. Succes!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:10

ik heb ook dat probleem, omdat ik mijn benen niet correct leg op mijn paard. hij gaat dus puur sneller. daarom ga ik voorover zitten en probeer hem zo in galop te krijgen. een ramp, werkelijk!
ik weet wat mijn fout is maar ik wil er wel op letten maar dat lukt ook gewoon niet!!!

Wappy
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:47

Cinzano schreef:
Probeer ook zelf eens goed op je zit te letten, veel mensen gaan met zulke problemen naar voren / binnen hangen, gevolg: paard gaat harder draven en dan pas in galop.

ja dat heb ik wel, maar dan denk ik, o nee je zit weer nar voor, en als ik er dan op let gaat het Lachen

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:07

bij ons heeft mijn pony de neiging om gewoon niet aan te galopperen bij gebrek aan zin ofzo (doet hij overigens bij iedereen behalve als hij echt heel veel zin heeft om te galopperen) wat wij doen is vragen om aan te galopperen doet hij het niet? krijgt hij meteen een tik..lijkt hard maar we zijn nu al bijna een jaar met hem bezig en hij weet het perfect maar hij heeft gewoon geen zin en dat werkt niet.