loperig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

loperig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 20:09

Ik heb een probleem met draven. Als ze afbuigt volgt ze netjes mijn hand OK dan! maar als ik dan een beetje ontspan gaat ze direct harder lopen zodat ik een ophouding moet maken en het gevolg is dan dat ze nog dieper en achter de loodlijn gaat lopen . Ontspan ik dan weer gaat ze weer lopen. In stap en galop is er niets aan de hand maar alleen in de draf. Ik rijd recreatief en sinds kort dressuur met haar *LOL* . Heb hiervoor wel altijd paarden gehad die ik starte op wedstrijden tot L niveau.

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 07:57

Kan je haar niet alleen op je zit afremmen? In ieder geval wel je benen eraan houden, zodat je haar wel altijd naar het bit toe rijdt. Ik zou het anders ook echt niet weten!

Teatske
Berichten: 37
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 09:43

Ga zelf eens langzamer lichtrijden. Als het goed is zal ze jouw tempo gaan volgen. Werkt bij mij heel goed.
Succes

Mies_oud
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:05

Je moet ervoor zorgen dat je paard gehoorzamer is aan je hulpen. Probeer heeeeel veel overgangen en tempowisselingen te rijden, ook schijnovergangen. Hierdoor zal je paard ook een beter evenwicht ontwikkelen en geen steun zoeken op jouw hand, want dat doet ze als het ware. Je zegt immers dat je paard harder gaat als jij je hand ontspant. Ze is dan de steun kwijt (jouw handen worden als het ware haar 5de been) en om haar evenwicht opnieuw te vinden gaat ze hard onder je weglopen. Hierbij kan ze ook makkelijk haar rug wegdrukken en kun jij niet meer aan het achterbeen zitten. Ze valt dus op de voorhand en schakelt jou uit ... Dus veel overgangen rijden, hierdoor wordt het achetrbeen sterker en zal de aanleuning verbeteren!

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 22:25

Ok bedankt dan heb ik voorlopig iets om te oefenen. Bedankt voor de uitleg