de vraag die iedereen wilt beantwoorden!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 18:46

ze staat als uitlmeg bij dit topic! dus : hoe krijg ik een soepel gebalanceerd paard ? Haha! Extreme duivel

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 19:05

over een evenwichts balk laten lopen en goed kneden iedere dag Lovers

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 19:13

iedere dag insmeren met oil of olaz een ongerimpelde huid Verward
Is te proberen....Maar ik vond die van Jos ook een goed idee....toch maar eens proberen, weet iemand waar je een evenwichts balk kunt huren ???

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 19:14

Men neme YOGA en een alternatieve regressie therapie.....dan gaan we schoonzwemmen en reciteren mantra's Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 19:20

Elke dag 20x de koprol laten doen voor de soepelheid en daarna laat hem daarna met een bal op zijn neus over de AC-lijn lopen.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 19:29

Citaat:
Op 2001-09-05 19:20, schreef Cody:
Elke dag 20x de koprol laten doen voor de soepelheid en daarna laat hem daarna met een bal op zijn neus over de AC-lijn lopen.

Over een hindernisbalk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 20:00

ow vandaar, ik heb net gearrobict en dan dnke ik dus dat we vanaf nu aan de evenwichtsbalk beginnen en wat dachten jullie van zich zelf te laten optrekken????? en dan om zen buikspieren te trainen zo een ab coach?
ps: serieuze reacties ook welkom

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 20:49

oeps ...... sorry Scheve mond\
oke dan: veel inbuigen, uitbuigen , circels , overgangen, achterwaarts, zijgangen, wendingen om de voorhand , wendingen om de achterhand, verzamelde gangen , uitgestrekte gangen,rechte lijnen rijden, over balkjes laten lopen, goede voeding, goede verzorging, veel liefde en vooral veel geduld.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 21:27

Eerst zorg je ervoor dat het paard recht loopt en ontspannen is op eigen benen in balans loopt, daarna ga je aan de gang met regelmaat en takt met behoud van ontspannenheid,
overgangen (zoals beschreven door FEI in handboek), overvraag je paard niet (ook niet geestelijk) en rijd hem los, open en voorwaarts met inpuls. De oefeningen zijn om aan te tonen dat je paard soepel, gebalanceerd en goed aan de hulpen staat. Neem er de tijd voor en bouw op de correct bevestigde bouwstenen...

Je kunt een paard pas vragen om te buigen als het goed recht kan lopen...(in die trant door dr. Reinert Klimke)

Zep, Lovely, Fitz.... all yours *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 23:46

als mensen over evenwichtsbalken beginnen... ik zat me al te verkneukelen dat ik voor de tweede keer in m'n leven met een slotje mocht gaan flikkeren Extreme duivel

PJ, ik denk dat ik hier al heel wat over geschreven heb. In elk geval ben ik nu te moe om het nog een keer te doen, zal er even over nadenken. Als je mijn naam bij RT intypt bij de zoekmachine kun je wel een paar fijne topics vinden waar ook vele anderen heel wat over dit onderwerp verteld hebben.

Verder raad ik je aan de FEI-handleiding idd eens goed te bestuderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 07:19

zep, ik weet hoe ik een soepel enzo paard krijg, maar ik zie hier steeds meer topics komen van stelling vragen aan de teugel rijden ..... vandaar dat ik de grote vraag stek Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 08:24

Dat komt omdat die anderen het nog niet weten. Maar het valt me wel op dat hier de laatste tijd opvallend vaak dezelfde vraag wordt gesteld, daar heb je gelijk in. Om even te gaan "zagen": soepel, uitgebalanceerd etc Haha! slaat voor mij niet alleen op fysieke training, maar ook op je paard happy houden door veel afwisseling in het werk, goed voeren, goed hoefbeslag, etc. Het management zegmaar.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-01 09:02

Helemaal gelijk Zep, ik vind dat je je paard alles moet bieden wat hij nodig heeft om met plezier voor je te werken....dat als hij je aan ziet komen ook in de wei naar je toekomt en als hij een dag rust heeft de dag erna extra hard voor je wil werken!

Met mijn paard een 'contract' afgesloten, hij werkt braaf voor mij en ik zorg dat hij zo min mogelijk op stal staat....en zich zo min mogelijk verveeld op stal.

Mijn paard staat bekend dat hij altijd in een goed humeur is!