niet willen galloperen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 10:40

Hi, hi, mijn advies wist je al... Ik vind dit een schat van een pony, maar erg slecht voor het been! (nou was ik natuurlijk vreemd en weet ik niet hoe ze bij jullie reageert) Ik zou inderdaad eerst respect bijbrengen met longeren en haar hierbij leren vlot door te lopen, op stem. Ook zodat je haar daarna weer vlot kunt laten stappen en draven op lichte beenhulpen. Als ze in stap en draf makkelijker is, dan gaat die galop vast ook al stukken beter! (en het helpt dat je bak nu een stuk groter is! Dan hebben ze meer de ruimte)
Je bent al heel goed bezig met het nemen van lessen, en dat meisje heeft zelf ook een paard dat niet goed voorwaarts is, dus ze zal je daar waarschijnlijk heel goed bij kunnen helpen. Maar consequent zijn is heel belangrijk. Als je zelf al stevig kunt zitten en je benen netjes stil kunt houden (of 1 van de andere meisjes) zou je kunnen kijken of ze wel beter reageert op een spoortje.
Ik denk dat het probleem er in zit dat ze gewoon helemaal geen zin heeft om te lopen. Dus zeker geen galop...
Nynke, succes met oefenen, het lukt je vast!!!

(ps: je zou je ook af kunnen vragen waarom ze geen zin heeft om te lopen: past het zadel goed (ik heb wel andere zadels als je dat eens wilt proberen), krijgt ze genoeg energierijk voer, vind ze het saai in de bak en alleen naar buiten... (als je het aandurft, eventueel met iemand ernaast of met 1 van die meisjes erop en jij ernaast kun je het ook proberen buiten te proberen. Ik wil als het verkeersrustig is, wel met Andrew mee als Henk niet vertrouwd is)



joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 12:21

Nee, dat realiseer ik me ook wel, volgende keer kom ik om naar jullie te kijken Knipoog Ben benieuwd hoe ze dan loopt! Ben je wel eens met haar en Henk samen naar buiten geweest? Desnoods met mensen ernaast? Je hebt gelijk dat ze die paar keer dat je rijdt best zich aan mag passen, maar ik vraag me dan af waarom ze zo weinig zin heeft...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers