wat vinden jullie? voor of achter de loodlijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:48

in de training is achter de loodlijn helemaal niet erg, maar het neusje moet er ook weer uit kunnen op het moment dat je het wilt.
Is dat niet het geval, is achter de loodlijn slecht.

Zo vind ik dus voor de loodlijn mooi, maar dan wel over de rug en uit ontspanning, dus niet uit verzet en met weg gedrukte rug.

Dus beide kunnen zowel goed als fout zijn.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 14:54

training en proef is heel wat anders Lachen
en de controle ben je helemaal niet kwijt als hij achter de loodlijn gaat op jouw comando, verwar je het niet met achter de teugel?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 19:15

Die zelfde ervaring heb ik ook Antoinette
En rij dus ook een beetje net zoals jij het omschrijft
Niet zo diep al Anky, maar wel achter de loodlijn, ook veel vwnw en als ik dan merk dat hij zich loslaat, pas hoger en voor de loodlijn, word hij dan weer vaster, weer ff wat dieper en zo blijf ik er mee spelen als het nodig is.

Mij lijkt dan ook, dat er nergens wervels vast kunnen gaan zitten, zoals die hoogeleraar zegt, want daarvoor veranderd de hoofd-halshouding te veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-03 22:38

dat stukje heeft hier al gestaan
maar als ik dat stukje lees, gaat dat over mensen die niks anders kunnen dan hun paard daar heen trekken en nooit een andere houding aan laten nemen.

Want in een proef, dus ook met training, zullen de diep ruiters, toch ook de neus eruit moeten rijden, dus niet steeds dezelfde houding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:06

Maar zou dat met kontstant verkeerd opgericht zijn, niet het geval zijn dan?
Wat het gaat ook om verkeerd diep, dus mij lijkt verkeerd hoog net zo slecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:21

Dus de paarden van anky zijn allemaal versleten?
Vele van onze paardjes moeten nog maar eens zo gezond oud zien te worden als Bonfire

Nee het gaat toch echt om verkeerd diep rijden
Ruiters die hun paard in die houding dwingen ipv er naar toe te trainen
en alleen maar diep rijden, zonder ook maar ooit hoger en voor de loodlijn te trainen.
Ruiters die geen fatsoenlijke les daarin krijgen, maar wel ff het Anky systeem na willen doen.

Tenminste zo begrijp ik het toch echt.
Kan me niet voorstellen als je speelt met de houding, dat ze dan vast kunnen zitten in die mate.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 22:40

Citaat:
het is wel verkeerd om je paard alleen maar achter de loodlijn te laten lopen...

ja dat bedoel ik, alleen jij legt het wat korter uit Lachen

en ff voor het detail, ik rij niet zo diep als anky hoor
Maar kan me gewoon niet voorstellen als het goed gedaan word dat het dan zo slecht is.
want als je het goed doet hoort hij ook in de wedstrijd houding te kunnen lopen en dat is met het neusje eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 08:41

zeg ik niet hetzelfde dan?

Citaat:
Ruiters die hun paard in die houding dwingen ipv er naar toe te trainen
en alleen maar diep rijden, zonder ook maar ooit hoger en voor de loodlijn te trainen.
Ruiters die geen fatsoenlijke les daarin krijgen, maar wel ff het Anky systeem na willen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:08

en ik ben het dan niet met jou eens aqua

Mijn paard, dat kort in het lijf is, wat zich graag vast zette in de rug, is 1000 keer beter gaan lopen toen ik hem veel vwnw liet lopen met losrijden. Maar ook af en toe wat hoger, maar achter de loodlijn. Ff wat andere spieren aanspannen.
Ik had ook altijd geleerd voor de loodlijn, maar daar werd hij alleen maar stijver van

Hetzelfde heb ik ook bij andre paarden onder vonden.

En wat altijd geweest is in training, hoeft niet ook zo te blijven.

Kijk bv maar eens in de springsport wat de houding van ruiters is veranderd, het aanrijden van hindernissen is veranderd.
alleen de springruiters durven eens van het systeem af, de doorgewinterde dressuur mutsen niet

tijd om eens wat te proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:59

jij bent wel snel "om" door 1 man

Ik niet zo snel, wil eerst meer weten.
Hoeveel paarden heeft hij dan bekeken en hoe werden die dan rond gereden
Met slof erin getrokken?

Ik denk dat het meerdendeel van de sportpaarden, die wat karakter van nature hebben, zich niet eens zover de prut in laten trekken, want dan staken ze wel eerder. en lig je als ruiter met je snufferd een verdieping lager.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:18

Als ik mijn paard niet in zijn waarde laat, hang ik of in het plafond, of ergens in het zand, dus ik weet voor 100 % zeker, dat mijn paard beter is gaan lopen sinds ik van het klassieke hoge af ben gestapt.

Ok te merken aan zijn gangen enz, maar daar willem jullie toch niet aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 17:56

Ik sta voor veel open
eindelijk het diepere "uitgevonden" weer fout Lachen

Ik kan je vast zeggen dat ik niet zover reis voor een clinic of wat dan ook, maar zit je eens in de buurt, laat het maar ff weten

en heb je zo niet al demo foto's hoe alles moet, soms ook wel leuk om daar op verder tegaan.

Maar ik heb bij mijn, niet getalenteerde dressuurpaard, toch veel baat gehad bij vwnw en bij het diepere bij het losrijden

Vorige eigenaar oa, die er van versteld staat dat we zover zijn gekomen
En die man heeft ook wel wat meer paarden gezien dan een paar Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers