hangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 11:18

hallo allemaal,
ik rij af en toe weleens op een 7 jarige steviggebouwde vosruin,en die kan heel goed nageeflijk rijden,hij is dan lekker ontspannen,en rijdt dan ook aanmerkelijk lekkerder,maar tegelijkertijd hangt hij dan heel erg op mijn handen,ik kreeg de tip om hem zoveel mogelijk vooruit te rijden,maar dit werkt niet.iemand tips?

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:24

ja toch is dat de beste tip en veel been geven bij ons was er ook zo'n paardje en die heeft een ander bit gekregen zo'n stang en dat werkt ook maar als dat niet mag of kan moet het toch opgelost worden met naar voren rijden.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 11:26

Teugels losgooien en aandrijven. Komt 'ie vanzelf wel weer omhoog, en dan neem je 'm rustig weer aan - en als hij weer gaat hangen, hup, weer de teugels los. zo leert hij dat jij je niet laat gebruiken als uithangbord, en dat hij toch echt op z'n eigen benen zal moeten gaan lopen.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 11:32

bedankt,ik ga het gelijk proberen vandaag.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 13:13

Overgangen overgangen en overgangen... Dit om ervoor te zorgen dat je hem bezig houdt en dat je de achterhand erbij krijgt. het hangen is namelijk meestal een teken dat het paard op de voorhand loopt...

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 14:51

ik had dit probleem ook met mijn verzorgfries. ik had ook veel tips zoals rijden zonder bit, overgangen,losgooien enz. bij mij heeft het trouwens super geholpen!!! veel suc6

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 15:46

Er zijn er 2 nodig om te hangen, als jij los laat, kan hij niet hangen! Als je paard nagevelijk is, hangt hij per definitie niet op je handen, dus een paard dat hangt is niet nagevelijk! Daar moet je dus aan werken. Idd veel overgangen om hem vlug te maken van achter en absoluut niet terug gaan hangen.

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 23:04

huh?! als ik mijn teugels dan losgooi gaat zijn hoofd juist helemaal naar beneden.. Kan je paard ook gewoon wat zwaar in de hand zijn?

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 23:26

Ga helemaal met Dr_Jacksel en Marijn4045 mee. Probeer eerst zijn achterhand wat actiever te maken voordat je aan de nageefelijkheid gaat werken. Succes ermee!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 00:08

RoCKyLoVE schreef:
huh?! als ik mijn teugels dan losgooi gaat zijn hoofd juist helemaal naar beneden..


Dus geef je been, zodat hij actiever word. Dat lukt hem niet met z'n neus tegen de grond, dus komt hij weer omhoog, waarna jij rustig het contact weer oppakt en overnieuw begint.

Ikzelf vind een paard dat echt gewicht in je handen legt (meer als een halve kilo ofzo) niet lekker loopt. Maargoed, ik heb 'sielige handjes' dus moet dat geleun zowieso niet hebben, dan kan ik wel afstappen.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 09:02

Mij wordt wel eens gezegd dat ik constant kleine ophoudinkjes moet maken (met binnenteugel) als mijn pony hangt. Daardoor voorkom je hopelijk dat je je hand te vastzet, waardoor hij nog meer zou kunnen gaan hangen. En dan veel been geven, maar dat is hier al vaak genoeg gezegd geloof ik.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:07

zie deze topic, zelfde probleem.

[RT] ze gaat ''hangen'' op dr bit

Kieffertje schreef:
Mij wordt wel eens gezegd dat ik constant kleine ophoudinkjes moet maken (met binnenteugel) als mijn pony hangt. Daardoor voorkom je hopelijk dat je je hand te vastzet, waardoor hij nog meer zou kunnen gaan hangen. En dan veel been geven, maar dat is hier al vaak genoeg gezegd geloof ik.

foei foei foei. Doe dat dan met je buitenteugel!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:27

Als mijn paard gaat "hangen" spoor ik hem aan en maak tegelijkertijd een ophouding met beide handen. Bij mij werkt dit altijd en hij is gelijk weer licht in de hand. Soms moet ik dit twee keer na elkaar doen, maar meestal voldoet 1x.