Rolletjes bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mutzje
Berichten: 400
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Rolletjes bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 19:55

Ik rijd sinds een paar maanden een 4jarige d-pony vosmerrie. Sinds kort ben ik Fire (met behulp van lessen) aan het "omtoveren" tot western paardje.. of ja poging tot Tong uitsteken

Nu is het dus al moeilijk zat om Fi bij me te houden met een redelijk strakke teugel.. met een losse of iig "lossere" teugel lukt het in stap wel aardig maar in draf en vooral galop dus helemaal niet Frusty . Buiten is dit ook wel een probleem .

Ik wou dus een rolletjesbit bij haar uit gaan proberen , nu vraag ik me af of dit zou helpen Verward ?? Of dat er misschien andere *betere* oplossingen zijn zodat ze wel bij me blijft lopen?


anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:10

rolletjesbitten zijn eigenlijk voor paarden die een verharde mond hebben die dus weer losser gemaakt moeten worden, ik weet dus niet of het zou helpen bij je pony Verward en je moet proberen het op je zit te doen en als je je pony niet bij je kan houden steeds kleine ophoudingen maken, niet vast blijven houden succes btw

Mutzje
Berichten: 400
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 20:24

Tja dat klinkt een stuk makkelijk dan het ook eigenlijk lukt moet ik zeggen maar tja... Aangezien ik alleen buitenrijd (op de les in de bak na, 1x per week) had ik het idee dat Fi misschien beter op een rolletjesbit zou reageren dan op de watertrans die ik nu heb. Omdat ik hoorde dat paarden er meer ontspannen van raken en ze het iig niet meer vast kunnen pakken.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 00:17

Rowan beet zich vast in het bit, die heeft nu dus een D-trens met rolletjes zodat het allemaal een beetje beweeglijk blijft. Of het ook werkt voor paardjes die zich heel sterk maken weet ik niet.

Mutzje
Berichten: 400
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 09:24

ach kan het altijd proberen hej Tong uitsteken Lachen

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 09:34

hej hej mutske bij mij werkte het met pres heel erg goed en pres is heel braaf en heel gevoelig maar ze speelt meer met dit bit en reageerd er beter op als op de water trens

ook bij swerdy deed het wonderen en ook hij is zacht in de mond maar pakte het bitvast maar ja de keus ligt bij jezelf of het werkt of niet

ik zou zeggen handen laag houden niet naar je toe trekken je eigen zwaar maken en ophoudingen geven denk dat het dan wel moet lukken. maar goed ik kan zelf niet op fire rijden dus weet dat niet zeker ntl (fire is erg bang voor mij en agressief tegen mij waarom weten we niet)

maar het gaat toch al steeds beter succes mutske

Mutzje
Berichten: 400
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 09:42

hej hejz meis, ja daarom dacht ik al aan het bit in de eerste instantie.. omdat het bij jouw presje en swerd toch wel goed werkte Lachen

En tja toch het proberen waard want zoals de (draf) galop nu gaat.. *iek*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:15

op wedstrijden zijn rollerbitjes verboden

En rollerbitjes van 2 metalen kan stroom veroorzaken door de 2 verschillende meraal soorten.
Net als je zelf met een zilverpapiertje op een gevulde kies bijt.

En ja je paard laat dan graag het bit los.

Mutzje
Berichten: 400
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 19:31

ik rijd geen wedstrijden dus tja dat is geen probleem..

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 20:57

ik vind het zelf waardeloze bitjes en dan bedoel ik echt die D trensen metverticale rolletjes vraag beroepsruiters maar ik denk dat er geen 1 zegt van ja dat is een fijn bit, met een d trens heb je zo ie zo al weinig te vertellen want die ligt stil in de mond en word daarom ook veel op maneges gebruikt en met rolletjes tja ze zeggen dat het tegen het vast pakken van het bit is maar als een paard perse wil vastpakken dan lukt het hem met dat bit ook wel, ik zou jou gewoon een dubbel gebroken bit adviseren met een plat plaatje dat je gewoon kan rondraaien

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 21:04

Misschien knullig van mij,maar western rijd je toch met speciale western bitten. Ik heb daar nog nooit een rolbit tussen gezien...
Dat terzijde. Een rolbit werkt volgens mijn instructrice alleen bijpaarden die hun bit met hun kaken proberen vast te klemmen. Gezien jij niet aangeeft dat Fire het bit vast klemt, is dan ook nog niet zeker dat dit werkt. Misschien kun je zo'n bit een keer van iemand lenen en uittesten of misschien heeft je ruitersportzaak leenbitten.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 14:00

waar de kundigheid van de ruiter ophoudt, start de kundigheid van de zadelmaker.
wat ik maar wil zeggen is, dat je het niet op moet geven en moet blijven oefenen, verwacht niet te veel resultaat in een keer.
het is altijd makkelijk om naar hulpmiddelen te grijpen, maar als je het zelf weet op te lossen is de voldoening des te groter.
succes