Wat kan dressuur Frustrerend zijn :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 16:54

Ik heb vanmiddag gereden. Ik wilde een buitenrit maken en ondertussen eens goed oefenen.
Alles leuk en aardig, maar Isolda dacht er anders over. Ze was druk, loperig, schrikkerig en overstuur.
Dus heb ik haar maar eerst een beetje laten lopen en ben me gaan concentreren op mijn zit.
Hoe meer ik probeer netjes te zitten, hoe lelijker ik zit. Mijn benen gaan klapperen en ik zat helemaal niet meer lekker. Ik ging stuiteren en Isolda liet heel duidelijk merken dat ze daar niet van gediend was door een beste bok. Heel begrijpelijk want ik stuiter op een gewone buitenrit niet.

Dus ik heb het maar gelaten voor wat het was en ben lekker gaan rijden. Naar het strand en we hebben op zijn allerhardst gescheurd. Heerlijk, waarom zou ik dan ook ooit nog eens dressuur rijden? Volgens mij ben ik er niet geschikt voor.

Maar op de terug weg toch nog maar weer even opgepakt en daar ging ze! Aangedraafd en ik kreeg me daar toch een draf van haar, Anky zou er jaloers op zijn! (nou ja,.... bij wijze van spreken dan)
Ze liep te swingen en ik zat als in een luie stoel. Ze had de sokken erin, want we gingen terug naar Udinde. Ik heb nog nooit zo'n lekker uitgestrekte draf van haar gehad!
Dat is zo frustrerend, ik kan het niet uit haar krijgen, terwijl ze het ozo goed kan! Ze kan lopen als een bonfire, maar ik krijg het niet voorelkaar, het lukt alleen maar als zij dat wil. En dat is niet vaak Boos!

Kom ik thuis, afgezadeld, Isl in de wei, komt er een meisje langs op haar pony. Ik denk dat ze een jaar of 13 is. Pony in de krul getrokken, ze gaf hem nog lekker een schop na, maar die pony liep wel! Dan denk ik, *grrr* ik doe het netjes, zit n iet te trekken en te plukken en dat kind rijd daar de sterren van de hemel! (nou ja nou ja, ik ben een beetje boos, dus ik zit hier heel erg te overdrijven hoor Haha! )
Ik weet helemaal niet of dit wel op RT thuis hoort, maar ik ben mijn ei even lekker kwijt!
Dank u voor het lezen.



jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-01 11:31

Ach ja... Problemen hebben we ook niet. We genieten van elkaar. Tenminste ik wel van haar, hoe zij daar over denkt Verward *LOL*
Het is alleen weleens *** als je weet dat ze het wel kan, maar het er niet uit kan krijgen.
Ik heb van de week hier en daar al eens wat rondgevraagt of er iemand is die eens in de zoveel tijd eens bij me wil komen kijken als ik in de wei rijd. Me wat lesjes kan geven.
Boos! Niemand te vinden. Te druk, geen tijd, geen zin of het kan wel maar dan op een tijd dat ik aan het werk ben. Boos!
De winter staat weer voor de deur, kan niet meer in de wei rijden, harde wind betekend een druk paard en I can kiss dressuur goodbeye!
Wat ik dan weer aan de andere kant helemaal niet erg vind, omdat wij toch liever over het strand crossen en van de natuur genieten met zijn tweetjes.
Tegengesteld he? Ik wil zo graag netjes rijden. Nog eens aan een onderling wedstrijdje meedoen. Misschien nog eens een puntje halen....
Och, ik zit nu eventjes in een dipje. Omdat ik zo graag wil, maar het niet voorelkaar kan krijgen.
Ik geniet gelukkig niet minder van mijn paardemeisjes, dat scheelt ! Lovers

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sabbientje en 15 bezoekers