contragalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

contragalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 12:41

ik rij nu M1 dressuur dus er zit contragalop in mijn proef, mijn pony doet het eigenlijk goed springt haast nooit over ondanks ik ook spring maar als ik C-X-F wenden moet in de galop dan zet ze op X de contragalop in 3 sporen in hoe moet ik dit oplossen iemand een idee? Party!!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:41

Ik snap je niet helemaal, gaat ze dan scheef galopperen/? Gooit ze dan haar kont naar binnen of naar buiten?
Probeer dr alvast bij het losrijden helemaal los te werken in de contra galop: stelling links en rechts dat ze aan allebei de kanten nageeft.

Ik doe alsof het een merrie is omdat die van mij ook een meisje is, sorry als het een ruintje is..

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 20:26

Ik denk dat je meer recht moet richten in beide galoppen op beide handen. Dat betekent dat je de voorhand voor de achterhand zet (niet andersom!). Dat doe je door met je buitenteugel druk te geven waardoor de voorhand iets naar binnen komt en daardoor voor de achterhand komt.

Bij het aanleren van contragalop wordt het scheef gaan meestal erger. Daarnaast voel je het ook meer omdat het ineens de andere kant op is dan je gewend bent .....

Werk hier samen met een instructeur aan, dan kan die je helpen je paard rechter te krijgen... Succes!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 18:49

bedoel je teveel buiging? dan kan ie zn kont ook helemaal naar binnen gooien ( lijkt ut dan) maar dan buigt je pony zich helemaal om je been?????? als dat zo ismaakt dat nix uit! in de galop kan je je pony/paard nooit helemaal recht houden omdat ie stelling nodig heeft om in die contra galop te blijven! want anders gata ie draven!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:16

Ga je zelf scheef zitten? Of geef je een onduidelijke hulp? Probeer hier eens op te letten, wat zegt je instructeur?

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 20:01

probeer zelf ook zo stil mogelijk te blijven zitten en probeer je pony recht te richten. misschien heeft je instructeur ook goede aanwijzingen en laat een keer iemand filmen dan kan je het zelf zien en misschien kan je zo kijken waardoor het komt
succes!!!