Als het zo doorgaat stop ik er mee!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Als het zo doorgaat stop ik er mee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 20:28

Ik rijd nu ong. 4 maand een paardje bij. Op zich is het heel leuk.
Het probleem is alleen dat ik geen vooruitgang boek met dit paard.
Hij schiet er regelmatig vandoor, ik krijg hem niet in galop, hij loop met zijn hoofd in de lucht. Zo erg zelfs dat ik dan niets meer te vertellen heb, ik houd hem dan amper in stap. Dit is eigenlijk alleen op de terugweg.
Als ik hem met een martingaal rijd gaat het wel wat beter. Maar dat wil ik eigenlijk niet. Hij schrikt ook overal van, dat is echt irritant.
Kortom: Hij heeft zijn aandacht overal behalve bij mij.
Ik zou willen dat ik een beetje kon dressuren met hem. DIe mogelijkheid is er absoluut niet! Er is geen bak, ik kan geen les krijgen. Ik kan dus alleen naar buiten.

Wie weet er een goede oplossing om de sleur er uit te krijgen en wat vooruitgang te boeken?

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:30

Hoi kim20.
Vervelend dat er geen bak is en dat je geen les kan krijgen. Les nemen leek mij een hele goede oplossing. Ken je niet iemand met een trailer die je bijv naar een manege zou willen brengen? of naar iemand thuis die je les kan geven?
En misschien is het ook een idee om eens met iemand anders mee buiten te gaan rijden. Je kunt buiten ook veel aan dressuur doen als je wilt. Misschien als je met iemand samen rijd dat die andere persoon jouw dan een beetje tips kan geven.
Succes ermee!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:34

Kan je niet in het land rijden dan??? Heb je al aan de eigenaar gevraagd hoe die het oplost......? en idd zoals annababs zegt misschien samen met iemand gaan rijden

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 20:43

Hij kan absoluut niet in de trailer. Hij is echt overal bang voor! De eigenaar is ook erg betuttelend. Wordt nooit boos, enz.
Er is hier in de buurt wel iemand die mij les wil geven, maar dan moet ik langs de weg en dat is onmogelijk.
Hij is geen auto's gewend, ik rijd altijd in het natuurgebied dat aan hun huis grenst.
Als er een borstel of een cap op de grond ligt gaat hij al helemaal door het lint. En dan overdrijf ik echt niet. De eigenaar raakt dan ook helemaal in paniek en schreeuwt: Snel die borstel, pak hem gauw!
Als het mijn paard was had ik gedacht: Stel je niet aan daar wen je maar aan! Ik had hem rustig laten ruiken aan de borstel om hem vervolgens weer op de grond te leggen.
Helaas heb ik hier niets over te vertellen.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 20:46

Ik kon eerst in het land rijden maar daar staat nu mais op. De eigenaar rijdt er zelf niet op.
Samen rijden doen we ook best vaak er staan twee paarden en dat andere paard heeft ook een bijrijdster. We geven elkaar wel tips en zo, maar als ze met zn tweeen zijn gaan ze alleen maar harder.
Misschien komt het nu over als of ik echt voor geen meter kan rijden, maar dat valt best mee hoor.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:48

NOU misschien doe je er idd wel verstandig aan om verder te zoeken.......Ik zou echt zo weg zijn.... maar ik kan zowizo niet tegen dat getrut

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:05

In je profiel staat dat je mikado rijdt van Renee?
Of is het al een ander paard?

Praat eens met de eigenaar en bespreek eens op welke manier jij het paard wil aanpakken, of is dat geen optie?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:10

Eindelijk!!! Ik heb een verzorgpaardje. Mikado van Tequila hier op bokt. Ik ben echt superblij met hem!

dat staat idd in je profiel.is dat dit paard?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:20

lijkt me niet, renée en betuttelen... Lachen

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:26

ehe niet opgeven hoor, lijfen proberen kom op Ach gut nou dagdag

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:30

Pellie schreef:
lijkt me niet, renée en betuttelen... Lachen

Ja dat leek me ook al zo raar, helemaal gezien zij ook nog de paardenhouderij doet Verward

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 22:07

Nee Haha! ! Het gaat niet om Mikado. Die heb ik een tijdje 3a4 dagen per week verzorgt, totdat hij naar De Bonte Parels ging.
Met mikado had ik geen problemen hoor.
Ja, ik weet het: Ik moet mn profiel updaten. Bloos
Laatst bijgewerkt door Kim82 op 25-06-03 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:08

Waar staat je bijrijdpaard dan?

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-03 22:09

Vlakbij het Buurserzand. Ken je dat?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 22:14

Ja het buursezand ken ik wel, kun je vreselijk mooi buitenrijden Haha!
Maar heb je het er al eens over gehad met de eigenaar van het paard?

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 23:11

Het zou ideaal zijn om ergens bij iemand anders in de bak te kunnen rijden. Om van de sleur af te komen kan je hem ipv alleen rijden ook een aantal keer per week bijgezet longeren. Dan heeft hij afwisseling en wordt hij lekker los, en loop jij je ook niet groen en geel te ergeren. Dus als je er dan weer op gaat zitten is je paardje waarschijnlijk al veel minder tegendraads omdat hij zowel geestelijk als lichamelijk weer lekker in zn vel zit.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 18:26

Bedankt voor de tips allemaal.
Maar we hebben vandaag een nieuwe uitvinding gedaan! Springen! Haha!
Ik nam een andere route en ik kwam op een ruiterpad met hindernisjes terecht en ik dacht: Ach waarom niet. Ik stond echt versteld, we vonden het allebei heel leuk.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:31

hahaha mooi zo! Misschien ontdek je in de loop van de tijd wel meer leuke dingen die jullie samen kunnen doen! Niet stoppen met hem hoor! Gewoon nog even doorzetten! Suc6 ermee!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:35

Dat is mooi dat je iets hebt gevonden wat ze WEL doet. Ik heb thuis ook geen bak, maar rijd in de wei en straks op het land. Misschien dat je straks ook op zoiets kan rijden...

Heel veel succes ermee. Al leuk om te lezen dat ze toch iets leuk vind en goed doet...

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 11:56

Fijn dat je nu iets hebt ontdekt wat je paard leukt vind en wat hem makkelijker hanteerbaar maakt! Mocht je in het vervolg toch weer problemen met hem krijgen, dan kun je de volgende methode eens proberen ( dit verreist wel lef, en het is eigenlijk beter om in een bak te proberen, dus misschien als je op dat landje kunt rijden wanneer de mais weer weg is):
Het lijkt erop dat jouw paard een zgn 'puller' is, een paard dat altijd snel wil gaan, of op hol slaan etc. Het kan helpen bij dit soort paarden om ze, als ze zo vervelend zijn, flink vooruit te rijden. In het begin zal je paard waarschijnlijk knetterhard gaan racen, maar je moet blijven drijven, hoe snel hij ook gaat. Op een gegeven moment ( en in mijn ervaring gebeurd dit altijd tamelijk snel) zal het paard het galloperen beu zijn en wil hij terugvallen in draf. Dit mag je dan niet laten gebeuren, laat hem nog een aantal rondes doorgalloperen totdat jij vind dat hij mag stoppen.
Ik heb zelf een paard gereden dat op die manier klierde, en deze methode werkte zeer goed bij hem. Na een tijdje is hij helemaal opgehouden met dat geklier, gewoon omdat het voor hem niet aantrekkelijk meer was om te gaan pullen.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 16:22

Ik weet niet of het wel zo verstandig is om een dergelijk paard te (blijven) rijden..... maar ja, wie ben ik?

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 20:41

hoi, ik las iets over van ze spingt ervandoor?? pak dan zelf de galop over en neem haar dan rustig terug, doe dus net alsof het jou bedoeling was en maak er dan een oefening van. als ze dat doet dus gewoon een volte van maken of een gebrokelijn 5meter. dat is mij dus aangeleerd. misschien heb je er wat aan! suc6!!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 17:31

dat probleem heb ik ook gehad maar nu gaat het heel goed het is een kwestie van paard en mens vertrouwen dan kom je al een heel eind

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 19:37

Ik merk nu echt dat hij het springen heel leuk vindt. Ik probeer nu ook wat aan dressuur te doen buiten. Op een breed zandpad slangenvoltes of gebroken lijntjes.
Ik ben zelf ook niet gewend om alleen maar buiten te rijden dus ik moet de trainingsmogelijkheden ook nog een beetje ontdekken.
Iedereen iig bedankt voor de tips, ik heb er echt wat aan gehad.

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:07

ik zou in het land gaan rijden en toch proberen om van iemand les te rkigjen aanders met de trailer naar een manege om te lessen