rechtergalop.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

rechtergalop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 18:36

Mijn pony heeft de laatste tijd veel moeite met in de goede galop aan te springen, hij is goed aan het been en neemt ook de druk op beide teugels aan, maar op het moment dat ik hem de galophulp geef laat hij links los en springt fout aan.
Door eerst een stukje te wijken en dan aan te springen, of stilstand-galop lukte het beter maar ook dat heeft hij al door.
Iemand tips?

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:58

Als ik het dus goed leest, maakt hij zich recht. drijf hem goed met je binnenbeen naar je buitenteugel. Maar wel begrens hem wel zodat hij niet over de buiten schouder wegvalt

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 21:43

Ja dat probeer ik, maar net op het moment dat ik aanspring lukt het hem toch, aan de longe gaat het trouwens altijd goed.

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:55

Heb je al gekeken of hij niet toevallig een drukplek heeft, of heeft hij rugproblemen? Mijn paard had een tijdje terug nl hetzelfde en die bleek een (bijna onzichtbare) drukplek te hebben, waardoor het buigen zeer deed als die kant van de schoft tegen de (gebroken) boom van het zadel kwam. Goed rug en zadel inspecteren eerst, en dan kijken of het een rijtechnisch probleem is!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:59

Zet hem met je binnenbeen in de hoek een pasje om, zo dat hij om je binnenbeen buigt. begrens op je buitenteugel zodat hij niet over de buitenschouder weg loopt en dan proberen aan te springen

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:06

Het vervelende van trukjes is dat ze die uiteindelijk ook doorkrijgen, dus dat het op de lange termijn weinig zinvol is.
Om mezelf even tegen te spreken heb ik er nogwel een paar Knipoog
E-B afwenden bij B op het laatste moment naar rechts "trekken" en aanspringen... dat trukje lukt de eerste keer bijna altijd... Verder zou ik zeggen aanspringen op een volte 10 meter, maar denk dat je dat al wel geprobeerd hebt. Verder sluit ik me aan bij Leonie_M... maar als dat niet helpt, dan wissel je trukjes af... en flink belonen als ie het goed doet!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 10:20