te sterk buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

te sterk buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 19:17

als ik alleen ga buitenrijden is er nix aan de hand, ga ik een keer samen dan moet mijn pony de macho uithangen en wordt hij sterkt pakt t bit tussen zijn tanden en vergeet dat er iemand op zn rug zit en gaan we bokkend rond. hij kan dan niet meer normaal lopen en als ie niet bokt dribbelt ie wel errug lastig.
Ik wil geen hulpteugel gebruiken, maar wat kan ik doen?????????

gr Ninmy

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:47

ik denk veel oefenen. Eerst een stukje alleen en dan bij iemand aansluiten ofzo. Meestal is het andersom. Doet hij het ook als jullie achter elkaar rijden en jij voorop rijdt?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 21:12

jij schrijft dat hij de macho wilt uithangen,doet die dat dan in de bak ook?
zoja,eerst in de bak eruit rijden en dan pas naar buiten.
helpt het ook niet om diep te gaan zitten,teugels op licht contact en gewoon alles negeren wat hij doet,gewoon benen erbij en zitten.

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 09:18

Ik weet niet met hoeveel paarden je dan naar buiten gaat maar het kan helpen als je voorop gaat rijden. Ik ga meestal naar buiten met 1 ander paard. Als ik achter haar rijd dan flipt Benji en gaat hij dribbelen en moeijlijk doen. Als ik dan even voorop ga rijden dan is het weer goed. Daarna kan ik er meestal wel weer een stukje achter.

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 19:03

in de bak doet hij gewoon, is ie braaf en heeft hij geen aandacht voor andere paarden, we gaan met zn 2en en hij ken t het paard staat hij ook regelmatig mee samen in de wei als ik naar haar ga, ze woont een kwartiertje stappen bij me vandaan duz ik neem hem regelmatig mee. achteraan gaat hij bokken en steigeren, vooraan dribbellen en schrikken, dan zoekt hij iets om eng te vinden en als ik ff een stukje alleen rij gaat het wel weer ff, maar na 2 minuten vindt hij dat hijj als leider van hun toch egt een macho moet zijn en heb ik het nakijken.
ontspannen zitten helpt soms, maar meestal gaat hij dan gewoon onder me uit lopen, zodat ik hem ff op de rem moet zetten.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 19:12

Ik zou er toch maar een martingaal aanhangen.................

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:28

Ik zou een ophaaltrens proberen. Werkte bij mijn pony uitstekend. Ik heb er nog 1 liggen dus als je hem wilt hoor ik het wel.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 23:09

Klinkt precies als mijn verzorgpony! Als ik alleen ga is er ook niets aan de hand, maar zijn we met z'n tweeen......! Eerst wil hij voorop, als hij dan iets engs ziet gaat ie op de rem. Net als of hij denkt: O nee ga jij nou maar eerst!
Als we dan voorbij dat zogenaamde enge ding zijn trekt ie een sprintje om weer voorop te komen.
Ik heb nu ongeveer een maand met martingaal gereden, ook als ik alleen naar buiten ging. Sinds vandaag is ie er weer af. Vanmiddag zijn we dus alleen naar buiten gegaan en dat ging goed zonder martingaal.
Morgen gaan we weer met z'n tweeen. Ik ben benieuwd hoe het gaat.

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 13:17

een ophaaltrens lijkt me wel wat, ik wil gewoon zonder hulpteugels blijven rijden, hij houdt zn hoofd ook eerder te laag dan te hoog, kop tussen de voorbenen en dan heel lomp bokken (blijf wel zitten maar vraag niet hoe!) aan het begin gaat t ook nog wel, de eerste 10 minuten rustig stappen, maar daarna ggggrrr is er gewoon geen houden aan. Terwijl hij in de bak als alle paarden ervandoor gaan hij rustig blijft lopen en doet alsof er nix aan de hand is.