handen stil

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

handen stil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 15:48

eej vraagje hoe hou in godsnaam je handen stil ik ben al een jaar aan het oefenen omdat ik eerst wel veel met m'n handen moest bewegen omdat m'n pony nogal stug is maar nu is het niet meer nodig en kan ik ze niet meer stil houden iemand een tip?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 16:13

tja gewoon veel mee oefenen he,wat ook welles kan helpen is een boktriempje aan je zadel en je duimen daarachter doen,is trouwens ook gedo voor je schouders die kunnen dan ontspannen Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 16:14

gedo=goed Haha!

Soesje
Berichten: 240
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 17:45

Iemand langs de kant zetten die steeds als jij je handen beweegd schreeuw: HANDEN STIL!!! GVD!!!!

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:22

Idd iemand meenemen die erop let, dat is echt het beste. Ook al vind jij dat je handen stil zijn vaak is het niet zo, dat kan een ander vanaf de grond beter beoordelen.

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-03 19:10

aja goed idee ik heb best vaak les en ze zeggen het vaak ik denk dat veel oefenen het beste is misschien moet ik maar weer eens postbode-elastieken om m'n handen en m'n dekje doen maja dah vind ik wel n beetje eng omdat ik bang ben dat ik blijf hangen als ik val(m'n pony springt namelijk om de vreemdste dingen weg.).

chrisje_83

Berichten: 3030
Geregistreerd: 07-06-03
Woonplaats: Zuid Beveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:42

Misschien een bruugetje maken van je duimen op de schoft. Dan moet je je handen wel stil houden. Ze zijn dan wel te laag, maar op den duur kan je ze weer hoger houden. Maar je moet iig veel oefenen! Pling

Charaz

Berichten: 24284
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 22:55

er heeft een keer een tip gestaan ik weet niet meer van wie, maar goed,
'je moet je handen zo houden alsof je een dienblad vol thee hebt, die je recht moet houden als je erop let gaat dat best goed'

die tip van Soesje is ook wel goed, maar ik zou in de lach schieten

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 09:51

iemand langs de kant zetten die heel de tijd blijft zeggen dat je je handen stil moet houden. Ik weet niet of het werkt, maar je wordt er wel constant aan herrinerd.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:43

Had zelf ook dit probleem. Heb idd iemand langs te kant gezet die bij elke beweging van mijn hand ( en dat waren er veel Clown ) zei handen stil! werd er helemaal gek van. Maar was juist wel goed. Hou ze nu al een stuk stiller.
Ik heb ook een keer echt een geweldige tip gekregen van iem,and, een dressuurzweep rechtop in je hand houden zodat je zelf heel goed kan zien wanneer je , je hand beweegt. En reken maar dat je er helemaal gek van wordt als die zweep de hele tijd voor je ogen heen en weer wappert! Dan hou je ze vanzelf wel stil!

Ik ben altijd gewen om mijn handen wat hoger te houden ( aangeleerd van instructrice ) en mijn paardje loopt daar ook lekker op, maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijker door je handen hoog te houden, zou ze daarom eerst maar eens lager neerplaatsen ( bijv. op de manenkam ) dan beweeg je ze stukken minder snel. Als je ze dan stil houd kan je ze weer wat hoger neerplaatsen, maar kijk wel uit dat je dan niet weer begint met het bewegen van je handen!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 10:53

handen niet op de manenkam plaatsen, dikke kans dat je je handen zo vastzat
wat je wel kan doen is alleen je pink op de schoft/manen zetten, op die manier zijn je handen op de juiste hoogte en zet je ze niet vast

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:39

een echte stille hand is sowieso ook een harde hand, dus helemaal stil mogen ze niet eens

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 11:44

Houd je handen in ieder geval ontspannen. Handen die stil zijn maar vastzetten vind ik erger om aan te zien dan handen die bewegen, ook al is dit ook niet goed. Als je paard ontspannen is en een fijne aanleuning heeft is het makkelijker om je handen stil te houden.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 12:24

idd Haha!

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 16:03

ik zal ns jullie tips gaan proberen

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 16:14

Passionato schreef:
Houd je handen in ieder geval ontspannen. Handen die stil zijn maar vastzetten vind ik erger om aan te zien dan handen die bewegen, ook al is dit ook niet goed. Als je paard ontspannen is en een fijne aanleuning heeft is het makkelijker om je handen stil te houden.


Een bewegende hand vind ik persoonlijk veel storender! Je verpest het rustige ruiter/paard beeld, werkt het paard tegen, en als je handen bewegen is vaak niet het enige dat beweegt!
Een helemaal vaste hand is natuurlijk ook zeer fout, maar een stille hand is lang niet hetzelfde als een vaste hand Verward

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 16:15

ben ik het wel mee eens maar mijn handen bewegen teveel

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 13:31

Soesje schreef:
Iemand langs de kant zetten die steeds als jij je handen beweegd schreeuw: HANDEN STIL!!! GVD!!!!


haha dit komt me heel bekend voor. Bloos Haha!