Welke foutje's aan houding? (foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Welke foutje's aan houding? (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 14:22

Wat kan ik allemaal verbeteren aan mijn rijtechniek houding, kortom alles wat je opvalt Haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niet echt duidelijk daarom heb ik er maar veel neergezet, brand maar los Haha!


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 14:27

Okee thx voor je tips. Het is trouwens ontzettend lastig om in een veelzijndingheids zadel in 1 reacte lijn te zitten in een dresseur zadel geen probleem. In een veelzijdingheid zit het gelijk niet meer lekker vind ik.
Maar aan die hakken ga ik werken hoor

oja bene steek ik ook naar voren ja, een beetje stoelzit heb ik.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 14:39

Thx hier heb ik heel veel aan, word op les nooit gezegt dus kan ik er zelf goed op gaan letten.
Me handen zijn op de 1e foto toch wel op die lijn op de laaste ook toch? Op die middelste 2 niet echt nee.
Tenen naar binnen is truowens zoooo moeilijk Scheve mond moet je ze weer goed doen om te drijven en dan weer naar buiten toe. Haha!

Maar erg bedankt! Goede tips allemaal.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 14:41

Tallie1979 schreef:
Handen van je dijbenen Haha!

Voor de rest ziet het er wel oke uit. Hoewel ik niet een volledig beeld heb.. Foto's zijn daar net iets te onduidelijk voor

Gaat bijna zo automatishc omdaty je je elleboog ook tegen je lichaam moet houden
Maar kan wel een stuk naar voren ja. Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 14:51

Jobbeltje"]
[quote="Avanti schreef:
Gaat bijna zo automatishc omdaty je je elleboog ook tegen je lichaam moet houden
Maar kan wel een stuk naar voren ja. Haha!


Je ellebogen tegen je lichaam aan houden Verward
Volgens mij moet je ze gewoon losjes langs je lijf houden, dus niet dat je armen als stokjes steken maar ook niet geforceerd tegen je lichaam, dan kun je nl niet meeveren met de bewegingen van de paardenmond.

Verder geen opmerkingen (alles al gezegt)
[/quote]

Neen niet gespannen maar losje's langs je lichaam is mij altijd verteld, dan kunnen ze nog wel meeveren hoor. Knipoog


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 14:58

Nee word eigenlijk ook iet opgelet of ze in de krul lopen. Eigenlijk nergens op alleen of je in de goede galop zit en of je op het goede been lichtrijd.
Tja zo komen die fouten er best snel in denk ik dan.

Dit is ook mijn laaste maand ik ga een tijdje niet rijden, en als lady komt neem in prive les op een dresseurstal.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 15:59

Lovely"]
[quote="Avanti schreef:
Tenen naar binnen is truowens zoooo moeilijk Scheve mond moet je ze weer goed doen om te drijven en dan weer naar buiten toe. Haha!


Als je je been wat meer neerlegt zoals zou moeten, (hak onder je heup en knie wat lager) dan zul je merken dat je veel meer contact met de buik hebt via je kuit. Als dat lukt, dan wordt drijven ook veel makkelijker en kun je je been gewoon netjes stil houden, je hak uitdrukken en je teen naar binnen houden. Het lukt misschien niet in een keer, maar omdat het nieuw is, is het eventjes wennen Knipoog.
[/quote]

Okee thx Lachen Dus eigenlijk ook gelijk beugels een gaatje langer?

Hele goede tips, scheve rijblokje's heb ik een keer mee gereden echt dat zit vreselijk vond ik dat niet voor mij hoor Knipoog
Steef vind je alleen avanti te klein of die haf ook nog te klein voor mij Verward

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 16:15

Okee Lovely maar goed ook want, die haf komt in december hierheen, en die ga ik dan verzorgen en berijden. Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 17:14

Lovely schreef:
Leuk voor je!!
Als je met je houding aan het werk wilt, dan heb je wel hulp nodig hoor, van een instructeur of middels video, foto's of spiegels. Alleen op je gevoel is echt best moeilijk, een foutje is zo gemaakt en meestal gaan die niet vanzelf weer over Knipoog.


Ja ze hadden toen ook een video gemaakt, veil opzicht wel mee Haha!
Maar ik stop nu met gewoon les en ben dan aan het sparen voor prive les op haar. daar leer je veel meer van en dat zijn ook hoog opgeleiden mensen. Die haf was ook al 2 jaar niet meer onder het zadel geweest. En dan wil ik haar wel helemaal goed oppaken.
Zlef gaat dat me idd niet lukken.

Op de manege hebben we een spiegel hangen daar zie je alleen je hoofd Frusty *LOL*

Thx voor al jullie tips en daar kan ik nu gewoon al op werken op Bunny. Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 09:17

Nou ik was ook erg bezig met binnen stelling maar dan ging ze de hoek niet helemaal door, vandaar dat ze niet helemaal recht is.

Maar dat is zo lastig van bij die pony's is het zo ingebakken reachte teugel is naar recht en links is naar links. Maar Avanti kan het eigenlijk als enige na een paar rondje;s erg goed Party!! Haha! Nu ik nog Knipoog

Echt het gaat heel langduren om zo'n houding eruit te krijgen Boos! Ik krig nu ook pas te horen ja als je gaat zitten drijven, ik heb daar 3 jaar niets van gehoort, en hoe moet ik dat dan ineens kunnen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 09:22

Zwelgje schreef:
Ellebogen gesloten aan je lichaam, tenen naar binnen, in het midden van je zadel gaan zitten. Handen naar voren plaatsen, niet teveel terugwerken!
Paard tussen twee benen laten lopen, hij loopt zo scheef als een hoepel.
Zorg dat je links en rechts gelijke druk krijgt.


Je bedoelt die bruine met dat schreef lopen he? Ligt dat dan aan mij? Dit was weer zo'n uitzonderlijke uurtje dat ik daarop mocht. Als het door mij komt: Scheve mond Frusty heel dom. Maar ik kan ook best begrijpen als ze dat zo gewent is er rijden altijd beginners op en stelling had ze natuurlijk ook nooit wat van gehoord.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 14:01

Destinietje"]
[quote="Avanti schreef:
Ik krig nu ook pas te horen ja als je gaat zitten drijven, ik heb daar 3 jaar niets van gehoort, en hoe moet ik dat dan ineens kunnen.


Huh? bij elke pas drijven? of wat bedoel je? Is volgens mij niet echt dé manier Verward
Verder is over je houding denk ik wel zo'n beetje alles gezegt.
[/quote]

Ja dart je bij elke pas net voordat je gaat zitten moet drijven.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 14:15

Om te verzamelen zei die man, dan moest ik hat wel tegen houden van voren ofzo.
Als je doorzit moet je wel om en om drijven.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 15:49

Nou links rechts drijven moet vooral als je in midden draf gaat dan drijf je precies is het tempo mee zeg maar.

Maar de hele tijd oden worden ze wel lui voor het been van jah. Ach word mij ook alleen maar verteld hoor. Op Bunny doe ik het ook nooit want bij haar drijf ik nooit onndig die gaat gelijk keihard Knipoog

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 16:44

Nou opdat niveua ben ik nog niet en de lespaarden ook niet hoor Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 21:35

Nou dat zeggen ze nu constand links rechts drijven als je doorzit. Als je dan in midendrag wil drijf je sneller gaat dan wel eecht een stuk beter dan met 2 bene tegelijk moet ik zeggen.
Maar zeggen ze dat bij jou dan niet?

Echt ongeloofelijk hoeveel verschillende opvattingen er over op de juiste manier rijden zijn.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-03 22:54

Hee!
Ik wil ook wel even een heel positief punt opmerken, en dat is dat je op de foto's heel ontspannen bent in je handen.
Probeer niet te stijf in de rug te zijn, een veel voorkomende fout bij dressuurruiters is dat ze als een plank op hun paard zitten. Hoe moet hun paard nog soepel lopen met een plank op zijn rug?
Een ontspannen zit is dus het belangrijkste.
Probeer idd niet teveel je benen naar voren te steken. Een tip waar je heel erg goed van aan je been leert rijden:
Haal de sporen van je voeten en doe de spoorbandjes om de singel en door je beugel, zodat je beugel vast aan je singel zit. Niet te strak, anders zit je een beetje erg geklemd. Maar nu heb jeje benen dus wel op zijn plek, en het enige dat je rest is.... benen geven. En dan heb ik het niet over benen geven zoals 60% van de ruiters dat doen, hiel optrekken en hak erin, nee, tenen naar binnen en kuiten!
Je zult de eerste dagen misschien heel erge spierpijn hebben, en het zal misschien voor geen meter gaan. Maar je zult merken dat als je ze na twee weken eraf haalt dat je benen veel stiller zijn en je paard veeeeel beter voor het been..
Succes ermee.

Dit pbtje krijg ik, mischien ook wle een hele goede tip voor andere met dat sporenbandje! Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-03 18:56

Idd kattenbeest, nou dat hoop ik dan maar Knipoog

En die sporen bandje probeer ik gewoon kan geen kwaad denk ik. En het klinkt wel goed Lachen
2 blz met wat er verterd kan worden Bloos Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 83 bezoekers