ik weet niet meer wat ik moet doen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gimli
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 18:26

Tja, wat hier nog aan toe te voegen. Ik kan alleen mijn eigen ervaring met mijn Fjord nog vertellen. Deze was nauwelijk ingereden toen ik hem kocht en toen liep hij dwars door het bit heen. Een Fjord zet gewoon zijn hele hals vast en sjouwt vervolgens vrolijk verder. Scherpere bitten helpen hier helemaal niks bij. Het probleem zit hem in mijn ervaring dus inderdaad ook voornamelijk in het niet aan het been zijn en niet op je zit reageren. Vaak lopen ze uit balans, dat kan met leeftijd te maken hebben, maar dat hoeft zeker niet.
Het is overigens zeker niet zo dat wanneer je een Fjord dressuurmatig met lichte druk rijdt, dat deze daar hard van in de mond zouden worden.
Een Fjord is in de basis niet veel anders dan elk ander paard. Je moet alleen net wat consequenter zijn, zonder dat je gelijk lomp moet worden.
En met oogkleppen en stangen rijden............niet doen........je rijdt hem helemaal kapot.
Ik ken trouwens minimaal 4 Fjorden in mijn omgeving die allemaal op een normaal bitje lopen en met gewoon het goede oude van "achter naar voren aan het been rijden" en gelijke druk op twee teugels een heel eind zijn gekomen.
Wij rijden nu L2 dressuur met winstpunten, we rijden door het bos en een uurtje zonder zadel vind ie ook leuk.



Gimli
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 21:45

Tja...........en als je paard er niet door heen loopt, is je probleem opgelost???????? Slapen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sammie12345, SemrushBot en 57 bezoekers