Een probleempje; buiten en binnenschouder..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Een probleempje; buiten en binnenschouder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 16:59

Als ik Racer in de stap op de volte rijd, loopt hij deze netjes op de binnenschouder, en is er niks aan de hand. Zodra ik aandraaf of aangaloppeer en hem dan op de volte wil hebben begint hij wel netjes op de binneschouder, maar zodra we op het laatste deel van de volte bezig zijn springt hij op een op een of andere manier op de buitenschouder, valt terug in stap of draf, en ik kan er niks tegen doen. Ik weet er echt geen raad mee, hij wil dan ook opeens de andere hand opdraaien. Heeft iemand hier tips voor? Mijn insructrice is een tijdje uitgeschakelt, dus zal het eigenhandig moeten proberen op te lossen.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-03 10:44

Tyrza schreef:
Probeer eens in plaats van de binnenschouder aan het binnenachterbeen te denken.
Dus dat deze onder de massa (lichaam) loopt. Als je de volte opgaat, moet deze later dan het binnenvoorbeen van de hoefslag af komen. Gaat deze nou als eerst, dan moet hij automatisch zijn buitenschouder naar buiten drukken om zijn balans te houden.

Als je wilt, kan ik het gedetailleerder voor je uitleggen?


Als je dat zou willen, graag!
En het zal best wel komen omdat hij nog jong is, maar ik erger me eraan dat hij gewoon goed begint en dan opeens wegvalt.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers