loopt helemaal schuin op binnenhand :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

loopt helemaal schuin op binnenhand :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 12:10

Hoi,
Eindelijk galoppeert m'n paardje (soms) weer op een redelijk normaal tempo. Maar nu heeft ze weer iets uitgevonde, telkens als ze in galop zit wil ze op de volte (soms is ze echt onstuurbaar) en valt ze helemaal naar binnen en valt ze stil. Je hangt echt superschuin. Sturen, binnenbeen aanhouden, je gewicht wat naar buiten plaatsten. Niets helpt. En het is supergevaarlijk. Als het ietwat nat ligt kan ze zo onderdoor gaan. (paardje denkt echt nooit na in galop ). Wat kan ik doen? Nu kan ik haar al wat langer op de hoefslag houden maar soms schiet ze nog eens in rengalop en als ze dan helemaal schuin komt te hangen... (tis gelijk dat je boven de grond hangt ipv dat je je paard onder jou hebt) Brrr.

laura

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 12:49

dus je had vroeger problemen met de snelheid van de galop?

vooral niet gaan 'overdrijven' qua hulpen.

ik bedoel: ze moet op een normale hulp reageren, als je gaat scheefhangen en ze reageert daar al slecht op, wat moet je dan de volgende keer doen? je anker uitgooien?

ik bedoel maar: je kan de hulpen versterken maar overdrijf nou ook niet.

heeft ze dat enkel in galop? hoe loopt ze in draf op de volte? kan je die volte vergroten en verkleinen zoals jij wi?

quincy

Berichten: 221
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 12:57

ja, draf is geen probleem, tis alleen in galop. En ik overdrijf zeker niet qua hulpen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 14:43

rij veel rechte lijnen tussen je benen en handen in opgesloten overgangen in de galop maken en gewoon recht blijven zitten.

hoe oud is je paard?
hoe lang al onder het zadel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 15:33

Eerst moet die galop aan de longe OK zijn, daarna kun je onde rhet zadel aan de slag.
Denk er aan dat je eerst een volte rijdt zonder stelling en buiging, laat je paard op zijn eigen benen lopen. Daarna kun je met stelling en buiging aan de slag, maar wel voorzichting en heeeeel geleidelijk.