Zonder hand, zonder been!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:59

Jippie"]
[quote="masja schreef:
Welke KWPNner of NRPSser blijft zonder enige hulp bij de 4e keer onder het zadel stokstijf staan als er een bejaarde op zijn rug klimt die er veel te stijf voor is?


Er zijn genoeg KWPN gefokte paarden die dat ook tolereren. Maar het KWPN en ook het NRPS is een stamboek dat zich toelegt op de fok van sportpaarden. Dat is niet te vergelijken met Andaluisiers en Luisitano's welke echte gebruikspaarden zijn en die trouwens ook maar zelden iets presteren in de topsport. Je bent nu echt appels met peren aan het vergelijken.
Als je de Portugese paarden gaat vergelijken met Nederlands gefokte paarden zoals de Groninger dan kom je veel beter in de buurt met je vergelijking.
[/quote]

Volgens mij gaat het niet om toleren. Toleren is iets toelaten maar het er eigenlijk niet mee eens zijn. Een paard moet geen angst meer hebben en vertrouwen in de gene die op zijn rug klimt. Stilstaan is dan vanzelfsprekend geen probleem meer.
Met welk ras je dit ook doet, is dat van belang? Met een arabier duurt het misschien iets langer dan met een tinker, maar moet het daarom anders?
Het is schitterend om te zien hoe sommige mensen met hun paard om kunnen gaan, neem daar een voorbeeld aan!
Wat maakt het nu uit dat dat de KWNP-er gemiddeld gesproken beter in de sport presteert. Moet de training daarom anders zijn?

Kijk eens goed naar die stierenvechters paardjes. Ik denk dat zij HET prototype van verzameling laten zien! Veel meer dan je hier gemiddeld in een dressuurring ziet helaas...

Tuurlijk zijn er waarschijnlijk meer spanjaarden en portugezen die met ijzerdraadjes en sporen werken, maar scheer niet iedereen over 1 kam. Ik denk dat alle nederlandse paarden ook echt niet gelukkig zijn en soms niet veel beter behandeld worden.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers