buitenrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nimmy

Berichten: 3916
Geregistreerd: 01-02-03

buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-03 18:23

mn pony heeft buiten een nieuw spelletje ontdekt, nl alles wat je ook maar eng kan vinden eng vinden, dit deed hij aan het begin 4 maanden geleden ook en toen had ik hem na 2 buitenritten zover dat hij daarmee stopte, maar sinds een krappe maand doet hij weer, hij "durft" nergens langs en gaat er steeds vandoor, ik rij 1 x per week buiten als afwisseling, en ondanks dat hij het niet zo leuk vindt gaat het wel goed tot voorkort. Ik begin alleen bijna bang te worden buiten want ik ben al een keer voor een vrachtwagen aan het uitgalloperen geweest met een andere pony en nu hij ook elke keer er vandoor gaat ben ik bang dat het een keer egt fout gaat. longeren van te voren helpt niet, hij gaat er toch vandoor moe of niet. Wat kan ik nu nog doen om hem weer rustig te krijgen buiten Ik zet altijd door dat hij erlangs moet en op de terugweg doet hij niks, maar elke week is het t zelfde liedje op de zelfde plekken met dezelfede zogenaamd enge dingen, en een andere route zit er voor mij niet in, this het enige bospad in de buurt en mn vader kan me niet ergens heenbrengen met de trailer hij is namelijk nogal weinig thuis.


Nimmy

Berichten: 3916
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 20:38

ik ben nu nog ontspannen, en als ik voel dat ik gespannen wordt draai ik langs de weg een oprit in en adem een paar keer diep in en ga weer rustig verder. dat helpt heel goed.
Met andere paarden werkt niet, want ik heb maar 1 vriendin in de buurt met eigen paard waarmee ze ook naar buiten gaat, alleen dat beest is steegs en ze kan dus allen weg op momenten dat ik niet kan als haar vader er is, meestal op zondag en dan werk ik. en nim wil per se vooraan lopen en vindt dan dat hij samen wel leuk kan gaan klieren.

Ik wandel daarom nu ook een paar keer per week met hem aan de hand en dan is er absoluut nix mis maar zodra je erop zit is het feest. hij doet t ook bij anderen waarbij ik van te voren niet zeg dat hij gaat klooien en die zijn dus ook niet gespannen op zn rug

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 12 bezoekers