hoe kan ik dit het beste aanpakken??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

hoe kan ik dit het beste aanpakken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 20:29

hoi hoi.

ik wil zo'n beetje aan de gang met Zoë, maar ze loopt heel erg met haar achterhand eronder, ze tikt met haar achterbenen haar voorhoeven aan, vooral in de galop. Verder loopt ze wat onregelmatig, en het lijkt mij echt alsof ze niet weet hoe ze met die 4 benen om moet gaan.


Zelf had ik het plan om veel rechte stukken te stappen en te draven met haar, langs de weg, het strand enz.
zodat ze rustig en zonder die moeilijke bochten in de bak kan oefenen om de beentjes goed te gaan bewegen. Ben al een paar keer wezen stappen langs de weg, ernaast, en dan terugweg erop, en alleen stappen.

heeft er nog iemand tips??
Laatst bijgewerkt door Tries_en_Faf op 02-05-03 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 20:34

dit lijkt me een goeie oefening. misschien moet je haar van voren iets loser laten? of misschien is het gewoon omdat ze zo is?
niet echt een verklaring er voor, maar zo als je nu bezig bent lijkt me toch wel het beste

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 20:44

dat ze voren aantikken is geloof ik niet echt een ramp.
bij ons op stal doen het 4 paarden,waaronder mijne ook welles vaker,ik doe daarom gewoon peesjes om.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 20:53

jamaar je hebt aantikken en aantikken, Zo doet het best hard. ze stapt ook met haar achterbeen over de afdruk van haar voorbeen. ruim over zelfs

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:27

Heeft ze ijzers onder ? Zo ja dan kan je het achterijzer wat verder naar achteren leggen dat de teen een beetje bloot ligt en voor zwadere ijzers
mijn paard doet het ook en dit helpt bij haar(overleg anders met je hoefsmid)
veel sucses.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 21:50

nee ze heeft geen ijzers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:07

Hoe oud is je paard
Want vaak is zoiets ook een evenwicht probleem.

En hoe rij je hem?
steeds net over zijn tempo?
Of dat helemaal niet.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-03 22:21

Zoë is drie.
Ik rij haar nog niks serieus ofzo, beetje stappen, sturen, draven soms heel klein stukje galop, maar dat is nog niet zo'n succes Haha!
ze heeft wel een hoop energie, is een echte zenuwpees. staat slecht stil met borstelen enzo, maar als je erop zit is ze weer heel rustig.

maar ik had zoiets van, als ik eerst wat kilometers maak om dat wat gelijkmatiger te krijgen en wat spieren en dan in de bak wat verder gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 22:27

vraag dan een rustige, geen overhaaste draf van haar.

Ook al wil ze zelf harder.
Ze moet maar meteen leren dat dat niet mag.

En dan verwacht ik dat het probleem ook minder word

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 00:09

Eerst goed rechtrichten daarmee los je deze problemen op.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 09:52

je kunt de hoefsmid vragen hem zo te bekappen dat ie voor wat vlugger word, dan zorgt hij dat hij ze zo kapt dat ze wat makkelijker en sneller weer opgetild kunnen worden , dit kan al heel veel schelen , verder is het niet onverstandig om een paar springschoentjes aan te doen ,anders trapt ie zijn ballen kapot.dit zou ik iig doen voor je het rijtechnisch gaat aanpakken , want als ie flink zijn ballen kapot trapt dan word ie idd onregelmatig of zelfs kreupel!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 14:23

ik denk dat wat je zelf voorstelde een erg goed idee is, verder misschien een optie om met peesbeschermers oid te rijden.