Niet 4 benen eronder met halthouden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:10

Maar wat als je nou als western-ruitertje altijd al zonder teugels halthoudt? Ik geloof niet dat ze niet actief halthoudt, want meestal schakelt ze zelf al over naar de achteruit (wetende dat ik dat meestal vraag na een stop), maar die benen er netjes onder zetten.... ho maar! Kan iemand mij dat uitleggen of tips geven?


Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:55

Hoe moet een paard in godsnaam snappen dat ie vierkant moet staan als je hem een schop geeft???


Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 15:59

Soesje schreef:
grommm... hihi denk ik.. laat ik eens sociaal zijn en iets wat ik geleerd heb vertellen aan de peoples hier.. wordt dat mij niet in dank afgenomen Verdrietig
jullie moeten het zelf weten.. maar mijn pony stond vierkant op het EK

Er zijn natuurlijk overal meerdere methodes voor, maar dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal echt goed werken. Bovendien is elk paard verschillend. Met mijn haflinger kan ik soms best ver gaan, ze pikt heel veel van mij. Maar bepaalde dingen hoef je met een heet paard niet te proberen, die vergeeft het je nooit meer als ie (onterecht) een schop krijgt. Ik zou persoonlijk kiezen voor een iets zachtere manier om mijn paard te leren vierkant staan, zonder dat ie straf krijgt voor iets dat ie helemaal nog niet snapt.

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:02

Dit heeft volgens mij weinig meer te maken met dressuur of western...

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 10:00

Soesje schreef:
Ik bedoel het echt allemaal niet verkeerd hoor, ik zeg gewoon hoe ik het van een in warendorf opgeleide trainer geleerd heb... en als jullie dan zo reageren kan ik er ook niets aan doen..
En als er dan ook nog eens zo lomp tegen me gedaan wordt alleen om dat ik misschien iets anders zeg dan jullie willen horen vind ik dat behoorlijk onvriendelijk.. ik d8 dat hier om tips gevraagd werd?..nou die heb ik gegeven d8 ik zo.. en als die je niet aanstaan.. prima.. ik verplicht je echt niet er wat mee te doen, ik maak er ook totaal geen probleem van dat jullie mening anders is en dat mag je me ook gerust vertellen.. maar ik verw8 wel dat er een btje normaal tegen me gedaan wordt en niet zo minderwaardig.. anders ga ik hier maar weg.....

Misschien is het handig (is maar een tip hoor Tong uitsteken ) om je tips te brengen als "zo doe ik het" (ok, dat was ook wel duidelijk inmiddels), maar als er commentaar op komt om dan niet te gaan zeggen dat jou methode de enige echte goeie methode is. (Heb je niet letterlijk zo gezegd, maar het komt wel een beetje zo over).
En als jij op het EK rijdt en les krijgt van de bondscoach enzo dan wordt jij geacht zo'n methode goed te kunnen doseren. Maar idd, zoals al aangehaald is, pennymeisjes (met alle respect hoor pennymeisjes!) kunnen dat niet en die krijgen hierdoor waarschijnlijk een paard dat er helemaal geen snars meer van snapt. Zo'n paard denkt alleen maar (volgens mij dan): "hee, ik sta toch stil? Waarom krijg ik ineens een schop in mijn buik??"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 71 bezoekers