teugeltrekken in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

teugeltrekken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 23:10

In stap en draf loopt Jildau best lekker, maar die galop! Bloos
Ze trekt heel mijn armen uit de kom...in het begin dacht ik van okee, ze is nog jong en moet het nog leren, maar na enige maanden van training moet er toch wat vooruitgang komen, niet dus! Lips are sealed
Ze gaat gewoon heel erg op de teugels hangen en wil perse haar hals een stuk uitstrekken. Wat o wat moet ik hiertegen doen? Los laten, weer vast pakken enz. helpt niet, terugnemen en weer opnieuw aanspringen ook niet...

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:33

En gewoon flink drijven? Dan drijf je die achterhand eronder en moet ze wel hoor hoofd ietsje oprichten (iig zich wat minder zwaar maken). Probeer gewoon een stevige middengalop zodat ze eens op haar eigen benen moet galopperen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 03:27

goed je benen eraan houden en licht in je handen blijven. recht in je zadel blijven zitten en spelen met je vingers. en die benen er altijd aanhouden. veel overgangen in de galop maken vooruit-terug-vooruit-terug.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:53

Ligt eraan hoe ze het doet! Als het inderdaad een jong paard is, die vlak galoppeert, kan ik me voorstellen dat ze wat meer haar hals moet verlengen om haar balans te houden.
Probeer anders korte stukken te galopperen en zodra je merkt dat het te zwaar wordt voor beiden, ga je weer draven. Zo probeer je steeds meer de kwaliteit van de galop steeds meer te verlengen.
Gaat ze hard in galop?

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:29

kont er onde rijden veel overgangen en veel schakelingen. en af en toe net iets meer druk op de teugels waardoor ze wat ronder wordt

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:34

marloezzke schreef:
kont er onde rijden veel overgangen en veel schakelingen. en af en toe net iets meer druk op de teugels waardoor ze wat ronder wordt


ik denk niet dat dit zo makkelijk zal gaan, Marloezzke...

Juist die druk op de teugels kan ze niet aan. Het probleem zal eerst van achter aangesproken moeten worden. Bovendien is het erg afhankelijk van wat voor paard dit is. Als het een langgelijnd of jong paard is, kan ik me voorstellen dat dit niet 1, 2, 3 zal gaan....

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:31

Vooral niet terugtrekken, zet je hand voor en laat hem maar met die kop omhoog gaan. Hij moet eerst leren meer vanuit het achterbeen te galoperen, dan pas zal hij fijner in de hand worden. Vooral omdat je zegt dat hij sterk wordt denk ik dat je iets teveel terugwerkt.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 21:35

Okee jongens, bedankt voor de tips! Ik zal er aan gaan werken...maar het is moeilijk! Het gaat trouwens inderdaad om een jong paard...en harder rijden met veel been heeft geen zin Verdrietig dan peert ze hem helemaal. Ze kan dus ook wel redelijk 'normaal' galoperen, maar die hals naar voren en lang proberen te maken is het probleem, ook soms in de draf....en mijn instructrice maar zeggen: 'teugels op maat' maar dan moet ik een krachtstrijd gaan leveren en dat heeft toch geen zin? Owh, kon ik er maar eens iemand opzetten die echt goed kan rijden, die zou mij misschien wat nuttige tips kunnen geven

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 21:46

nee oke het klinkt makelijk zo maar je zult het wel van achter naar voren op moeten lossen en voor weer wat op moeten vangen. het is moeilijk om dit via de comp te bekijken dus zou ik zeggen overleg eens met je instructeur.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:35

Jamy doet dat ook best wel erg af en toe! Ze vind het namelijk makkelijker om op mijn handen te galoperen dan op haar eigen benen! Knipoog Ik rijd haar dan altijd laag en rond zodat ze geen steuntje meer heeft, en dan ook wat passen middengalop, dan weer terug naar arbeidsgalop, overgang naar draf, weer naar galop. En dat gaat best wel goed eigenlijk Lachen

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 14:02

hup gewoon die teugels losgooien rij western met hem hoef je hem niet in zijn mond te trekken want vind je het anders gek dat ie niet meer weet wat ie moet doen hij wordt in zijn mon getrokken maar ook weer steeds in zijn buik getrapt!!!!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 15:03

Nie top haar letten! Ze zei ook tegen mij dat ik met sporen rij en zweep en martingaal, terwijl ik op de foto echt niks zag (ja alleen zweep dan)
Volgens mij spoort die niet helemaal Verward

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 17:41

dola schreef:
hup gewoon die teugels losgooien rij western met hem hoef je hem niet in zijn mond te trekken want vind je het anders gek dat ie niet meer weet wat ie moet doen hij wordt in zijn mon getrokken maar ook weer steeds in zijn buik getrapt!!!!


Waar ben jij nou helemaal mee bezig?
In gewone paardentermen noem ik dat meestal teugeldruk en drijven....weet niet wat jij je erbij voorstelt Verward Als je zo gaat redeneren mag de dierenbescherming wel een beetje uitgebreid worden!