schouderbinnenwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 20:51

hallo ,
eindelijk heb ik hem weer een beetje netjes door zijn schouderbinnenwaarsts ! maar vanaf ik zijgangen moet doen verstar ik in mijn rug , ik kan mij dus ni meer zo goed ontspannen.hebben jullie tips om mij te ontspannen tijdens de zijganen ,
ohja hoe leggen jullie je benen ,ik doe binnenbeen iets achter de singel en buitenbeen nog iets verder .

groetjes

pj

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 21:21

Binnenbeen op de plaats buitenbeen tegen achterkant singel dus maar een paar cm verschil erin. Verder zet ik dus in met mijn handen en zit zodra de voorhand van de hoefslag komt sluit ik m'n hand houd de stelling en buiging om m'n binnenbeen en belast mijn binnenzitbeen knobbel eigenlijk zet ik 'm alsof ik een volte zou rijden maar sluit dan mijn hand

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 10:48

Ik ook...binnenbeen op de plaats en buitenbeen iets achter de singel...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-01 12:31

je moet zorgen dat je blijft meebewegen met het paard en dat doe je alleen via je bekken. De rest wat daar boven zit moet stil blijven. En als je dan schouder naar binnen doet, zorg je dat je midden op je paard blijft (met je schouders mag je wel iets naar binnen draaien alsof je wilt afwenden)maar verleg je je gewicht wel iets op je binnenzitbeen knobbel, zodat er ook meer druk komt op de binnenbeugel. Zo krijg je meer macht op je binnenbeen om het paard in lengtebuiging te drijven. de buitenteugel begrenst de schouder zodat het paard niet terugvalt naar de hoefslag. Het buitenbeen ligt wat naar achteren om de achterhand te begrenzen. Als deze namelijk weer terugzwenkt achter de voorhand, wordt het paard namelijk recht en dat wil je niet. Het is een hoop tegelijk he.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 10:29

Volgens mij moet je er gewon niet zo bij nadenken. Ik rijd een schouderbinnenwaarts altijd op binnenbeen en buitenteugel, en als ze dan haar achterhand eruit gooit begrens ik natuurlijk met buitenbeen.
Je moet gewoon zo rijden zoals je dat ok doet als je rechtdoor gaat, maar dan met iets meer binnenbeen en buitenteugel.....

grtx, Rieja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 17:09

Ik rijd een schouderbinnenwaarts vaak direct na een kleine volte. Je hulpen blijven dan precies hetzelfde, het paard loopt echt om je binnenbeen heen, alleen je sluit je hand door, waardoor je niet meer terug het voltetje opgaat, maar de hoefslagen gaat volgen.
Gr, Sonja. (ik heb m'n binnenbeen dus niet naar achteren)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 18:08

Sonja zo doe ik dus precies hetzelfde ik zet een volte in vanuit de hoek sluit dan m'n hand en rijd verder in een schouderbinnenwaarts zie hulpen hier boven binnenbeen op de singel zou je die naar achter leggen druk je z'n billen weg maar das net niet de bedoeling want je moet de voorhand wegbrengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 00:53

klopt allemaal hoor maar er kan nog een tipje bij. Probeer nooit om je paard opzijte rijden met je zit. Je hebt dan kans dat je je binnen heup optrekt en dus ook je binnenbeen, het is dan een kleine stap naar verstarring.
Blijf vanuit je zit (bekken) naar voren rijden, richting schuin aan de overkant dus. Dit geldt trouwens in alle zijgangen. Het is de manier om je paard voorwaarts te houden, je benen heb je al nodig voor al het andere.
Kortom, blijf flexibel in je bekken en probeer zoveel mogelijk recht boven hem te blijven. Torino zal je dankbaar zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 15:53

Het verkrampen in je binnenheup kun je voorkomen door er heel goed op te blijven letten dat het binnenbeen echt mooi lang langs het paard blijft hangen, dus dat het paard daar mooi "omheen" blijft lopen. Ik zie inderdaad ook wel eens ruiters met die opgetrokken binnenbeentjes die dan eigenlijk alleen maar de achterhand weg zitten te douwen.... brrrrrrr.