Wat doen jullie tegen het vervelen.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Wat doen jullie tegen het vervelen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 21:43

bij het rijden in de bak? Dus wat doen jullie voor de afwisseling. Welke figuren rijden jullie en welke hebben jullie al verzonnen? Oei wat een hoop vragen Schijnheilig Maar dan hebben jullie iets te doen.

Groetjes vera

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:54

Hoop figuren, hoop overgangen en tempowisselingen, maar dat doe ik eigenlijk als standaardrijden. Als afwisseling eens een keer slalommen, balkjes lopen, zitoefeningen doen, of proberen of je met een knoop in de teugels nog steeds goed kan sturen en het tempo kan regelen. Verder zetten we weleens "enge dingen" in de bak als vlaggen, zeilen op de grond ed. Of een keer het hele uur alleen maar op de binnenhoefslag rijden (is goed om te testen of je paard wel op zijn eigen benen loopt of dat hij juist nog aan de bakrand "hangt")

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:05

Tja ik denk dat het een kwestie van gevoel is.. Ik denk niet bij mezelf; Zo nu ga ik een volte maken..
Ik heb als doel bij het losrijden om mn paard lekker door zn lijf, fel voor mn been en fijn in zn mondje te hebben en daar rij ik naartoe. Je moet mij echt niet vragen wat voor een figuren ik heb gereden want dat weet ik al niet meer..
Bij het losrijden maak ik vooral voltes maar waar en hoe groot ligt helemaal aan mijn paard...
Figuren verzinnen doe ik de hele tijd door lijkt wel maar hoe ze eruit zien..??
Na het losrijden ga ik verder met wat zijgangen maar waar en hoe lang en in welk tempo ligt ook weer aan mijn paard..
Probeer eens na te denken over wat je precies wilt en verwacht van je pony en rij daar naartoe, soms ben je er 20min mee bezig en soms 75min.. Als je het niet meer weet en je pony doet alles goed dan leg je de drempel wat hoger..
Veel succes ermee!!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:06

Nieuwe oefeningen uitproberen.
Ehm balkjes draven... Wat je ook kan doen is 2 balken neerleggen op een wat grotere afstand en daartussen verschillende afstanden rijden in galop. Een keer middengalop dan een keer verzamelen.

Hier leer je ook nog veel van Clown

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 22:29

als ik de les op de manege saai vind (wat best vaak is) ga ik voor mezelf gewoon dingen verzinnen die dundee misschien wel moeilijk vind, en dan ga ik daar op trainen...

Maar ja, ik rijd ook niet elke dag, dus ik kan me best voorstellen dat dat misshcien op een gegeven moment gaat vervelen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 03:34

ik vind het nooit saai om te rijden Haha! ik vind altijd wel iets wat ik kan/moet verbeteren Haha!

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:39

Ik heb altijd plezier zeker omdat mijn pony sinds kort begint te leren o mgoed te ontspannen en naar beneden te komen.....En verder draaf ik wat achtjes ofzo en soms leg ik wat balkjes neer....ligt er eigenlijk aan waar ik zin in heb (natuurlijk maak ik het niet zo moeilijk dat mijn pony het niet aankan ofzo). Ik denk vaak terug aan lessen waarin we iets hebben gedaan waarvan ik denk dat het wel leuk is voor mijn pony of goed is voor hem en dat doe ik dan. Maar het is vaak wat ik daar bedenk. En als ik echt niks weet dan ga ik wel springen ofzo. Bovendien oefen ik ook vaak wat ik zelf de afgelopen les moeilijk vond en/of wat mijn pony moeilijk vond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:41

Ik geef niks om figuren, ik rij meer thematisch. De ene dag werk ik bv aan speedcontrols, de volgende dag aan zijgangen etc.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:26

ik verveel me ook nooit. Krijg elke week genog 'huiswerk' mee om me te vermaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 18:06

Vervelen? Nee daar heb ik geen last van.
Ik ben in de training altijd heel erg gericht op et bijschaven van de nageeflijkheid en hert voorwaarts zijn. Dat kan nl. altijd beter, dus genoeg om aan te werken.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 21:46

Ik weet niet of je een springer bent en af en toe met de trailer er op uit gaat?? Maar das zeker leuk!! Ik heb bijv. 3x per week les (maandag met de trailer weg springen, dinsdag via een buitenritje naar 4-tal training en 's woensdags dressuurles op de manege van de PC). Dat is dus in ieder geval al heel afwisselend.. Maar met figuren in de bak en zo.... Vaak bij lessen doe je allemaal verschillende dingen en die gebruik ik dan zelf ook weer thuis. Veel overgangen en in laten buigen, misschien dat je eens ergens in het land kan rijden?!? Anders kijk je eens in het proevenboekje!!

Groetjes Hester