dribbelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

dribbelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-03 14:36

Mijn pony is heel braaf met buitenrijden, dan bedoel ik ze bokt niet en ze gaat er ook nooit vandoor ofzo. Als ze ergens van schrikt heb ik haar zo weer terug.
Nou heb ik 1 probleempje, op de terugweg als we bijna thuis zijn, of bij het punt waar ik vaak ga galopperen, begint ze te dribbelen als ik gewoon wil stappen. Ze krult dan helemaal dr hals op en gaat een beetje lopen draven op d'r plaats (haha, het lijkt net of ze piaffe gaat doen), net alsof ze een hengst is ofzo. Ik krijg d'r heel moeilijk terug in stap, omdat ze gewoon steeds langzamer gaat maar ze blijft dribbelen op dr plaats.
Als ik de teugels korter neem gaat ze juist harder, dus dat heeft geen zin. Hoe moet ik dit nou oplossen?? verder is ze hardstikke braaf!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 15:32

probeer haar wat dieper te laten komen zodat ze wat meer ontspant blijf zelf ook ontspannen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 15:36

Juist bij paarden die zich zo gedragen niet je benen af gaan steken maar rustig de achterhand onder blijven rijden en op zit terug laten komen. Teugels korter nemen heeft idd totaal geen zin.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:36

Misschien kun je proberen de teugels juist langer te laten?? In ieder geval zou ik wel proberen haar terug te krijgen in stap, want anders zal hij het altijd blijven doen. Ontspannen is idd een goede tip.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 13:48

het is normaal dat ze dat doet. ze is nmaelijk gewoon dat je daar gaat galoperen. en dat doet ze graag en wil gaan rennen. prbeer anders ook met je zit of je ze rustiger krijgt. en spelen met je teugels. niet de hele tijd blijven vasthouden maar ook lossen en weer vast en lossen. mss helpt dat.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:26

Of gewoon eenvoudig een volte rijden, dan word ze even afgeleid van dat gene waar ze mee bezig is.
Verder zou ik me er niet te druk over maken, want een paard word gewoon heel blij van in de bossen lopen en zal daar ook een beetje fris door worden, als je er verder maar geen last van krijgt in het gewone werk...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 22:56

ben het met okki eens,diep zitten,benen lang en iets dieper laten lopen,en mischien veel praten?
bij mij helpt dieper laten lopen en veel spelen met de teugels (ook stelling enz.)