Ik heb raad nodig!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:18

Ik blijf me erover verbazen dat als het paard iets fout doet het altijd eerst aan het paard ligt, daarna aan het harnachement en op de laatste plaats aan de ruiter. Fouten worden grotendeels gemaakt door degene die erop zit. Verstijft zitten, benen klemmen en een onrustige hand zijn de meest bekende punten. Ga dus eerst eens na of je zelf wel helemaal rustig en ontspannen zit en je niet onrustig met de teugels bent. En het is wat Sonja al zegt, een onrustige hand moet geen teugels vasthouden.


Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:26

Sonja heeft gesproken Knipoog Maar ik moet zeggen, ze heeft wel gelijk.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 07:34

itty schreef:
Ik denk dat jouw instructrice niet zomaar zegt dat je een gelpad moet gebruiken.

Vind dit een leuk puntje om even aan te halen. Gruwelijk off topic, maar wel interessant. Tegenwoordig ben ik heel voorzichtig met instructeurs. Dit onderwerp heb ik overigens al eens met een aantal zeer ervaren instructeurs besproken. Er is nl. een grote groep instructeurs die sommige dingen niet zien. Die hebben hun eigen stijl ontwikkeld. Ik neem even een voorbeeld als situatie. Ruiter te paard zit scheef op het paard. Wat zegt de instructeur: ga recht zitten. Ok, is logisch. Maar als je dan verder kijkt, zie je dat de ruiter het linkerbeen optrekt. Wat zegt een instructeur, maak been lang. Ok, lijkt logisch op zich. Maar toch, wat is de reden dat de ruiter het been optrekt? Een goede instructeur kijkt verder en merkt dat de ruiter het been optrekt omdat deze wil voorkomen dat het paard door het been heenloopt. Zodra dit bekend is kan er rijtechnisch wat aan gedaan worden. Gevolg is dat de ruiter dan sneller normaal kan blijven zitten en het probleem wordt aangepakt. Ik wil hier dus niemand mee aanvallen op bokt of wat dan ook (er zijn nl. ook veel goede intructeurs), het is iets wat ik gewoon heb geconstateerd. Het wil dus ook niet zeggen dat deze instructrice het fout heeft. Het is gewoon even een off-topic puntje, leuk om over na te denken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers