help me. ze reageert niet meer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

help me. ze reageert niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 20:01

klinkt misschien een beetje raar, maar toch. het is wel zo Verdrietig
ik rijd in het bos, door de kippenpest ben al een maand of wat niet naar les geweest en onze bak kunnen we niet in door omstandigheden. de weiden zijn gezaaid en vol dus daar kan ik ook niet in terecht. nou gaat ze erg vaak met me aan de loop in het bos, op andere plekken doet ze het niet. (buiten het bos bedoel ik dan) wat moet ik dan doen?
ze loopt door mijn hand heen en als ik dr aan te teugel probeer te krijgen zet ze het ook op een lopen en als ik dr op een volte wil zetten rechts om raakt ze helemaal in paniek Scheve mond Lips are sealed
vandaag was het met het rijden zelfs dat ze het bit links afentoe vast pakte, met een beetje spelen en daarna lekker ontspannen door rijden liet ze hem weer los.zoiezo is links haar moeilijke kant. en draait ze daar moeilijk voltes. ed. Ach gut ook heeft ze de neiging om tijdens het rijden haar hoofd in de verkeerde stelling (elke keer naar rechts) te trekken.. wie kan me daar bij helpen? woensdag ga ik ook eindelijk weer naar les. maar door omstandig heden hebben we een nieuwe instructrice. waar ik het nou niet zo best mee kan vinden.
wie kan me helpen?
vooral zit ik met het aan de loop gaan. ik weet niet meer wat ik doe het is zo vervelend! als je gewoon lekker aan het rijden bent en je jdraaft dat ze dan opeens doortrekt en in galop de benen neemt..
en dr dan terug krijgen hoo maar . tot ze zelf zin heeft..
ik hoop op een paar goede tips!

groetjes Eline

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:10

Ik zou zowiso tegen mijn instructeur zeggen dat dit zo niet werkt en wat jij van diegene verlangt. Daarnaast kan ik uit je verhaal opmaken dat je niet helemaal een beginner bent en ik vind dat je dan er buiten een hulpteugel bij moet gebruiken. Het paard kan buiten anders reageren als in de bak en ik vind dat je altijd voor je eigen veiligheid moet gaan. Misschien een martingaal. Er is niets zo erg als een sterk paard!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:17

Het is moeilijk trainen, zo in het bos. Ik zou inderdaad een martingaal voor je veiligheid gebruiken. Is er ook geen mogelijkheid om je paard eerst ergens te longeren? Je zou dan vervolgens er op kunnen stappen en in het bos overgangen rijden.

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 21:41

de pony staat in het bos, dus dat is zoiezo al putn een. ik denk dat ze zich dr een beetje op aan het vervelen is. elke keer het zelfde (kleine) bosje rond en dan nog een beetje dressuuren ook Gaaaap
ik weet het niet zo erg meer
ik zat zelf ook al aan een martingaaltje te denken. de dochter van de baas zit dr ook nog wel eens op. en die merkte ook dat ze dr af en toe de benen nam. ze drukt en dr hoofd onder en boven weg...
ik zal het snel eens overleggen...
en hebben jullie dan nog tips voor een goed (ster/degelijk) merk van martingaal?

groetjes Eline

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 23:48

'Misschien even oftopic. Maar mag je dan wel in het bos rijden met de vogelpest?? Waarom mag je wel in het bos en niet naar de les????

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-03 15:19

ik zal jullie het even uitleggen.
ze staat in een weiland (dag en nacht) midden in het bos, dit ligt niet zo ver van stal af. nou hadden wel kippen op het erf. dus mochten we daar niet meer met de pony komen. nu mogen we wel in het bos rijden omdat ze daar in staat alleen het erf niet op waar de kippen zijn. verder zijn er geen kippen in het bos. dus dat is een voordeel. als we het weiland al niet af mochten konden we helemaal nergens rijden, dit is overlegd met iemand van het bosbeheer gloof ik. en die vonden het niet erg omdat dr geen kippen waren. dus vandaar.
4 dagen geleden zijn de kippen geslacht en mogen we weer het erf op en gelukkig weer naar les..


groetjes Eline

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 21:12

Hai wat vervelend.

Ik weet het natuurlijk niet zeker,maar is het niet om uit te proberen?
misschien moet je concequenter zijn al is dat best eng natuurlijk als je paard op de loop gaat.

Er van uitgaande dat je paard het doet omdat ie in het bos de baas over jou is,zou ik zeggen probeer het eens vanaf de grond.
Als je vanaf de grond niet de baas bent over je paard ben je het zeker ook niet op zijn rug.
Als dit het geval is, gewoon een keer echt flink aanpakken,zodra je voelt dat je paard op de loop wilt hem eens flink laten schrikken,echt duidelijk maken dat het heeeel erg is wat ie doet.3 seconde echt boos zijn en dan weer doorgaan alsof er niets aan de hand is.

Maarnogmaals, ik weet natuurlijk niet of dit het probleem is,maar wat ik je kan vertellen, is de iedereen toch vaak minder concequent is als je denkt hoor.Mij incluis.

Succes en hopelijk vind je snel een oplossing!

groetjes van kelly