Een beetje vragen en hij begint te springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:42

ik ben bang dat je dit met tructjes niet opgelost krijgt, maar alleen met goed rijden. Veel lessen en je hebt iig een troost, als je het met deze opgelost krijgt heb je een hoop geleerd. Succes ermee.


Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:51

Tyrza schreef:
Hierdoor komt er letterlijk teveel druk op de ketel, waardoor hij zich wil onttrekken dmv wegdrukken van zijn hals. Zorg er eerst voor dat hij goed voor je been is, hou hem net iets voor je in tempo, maar laat hem niet onder je vandaan lopen.


en heb je hier nog ideeen over? dat is mijn frustratie met Pablo op het moment. Zodra het moeilijker wordt, loopt hij onder me uit. Doorsluiten naar het halthouden werkt wel om het weglopen aan te pakken, maar lost de oorzaak niet op.

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:05

tempowisselingen lukken wel, maar hij blijft er vreselijk loperig in. Vandaar dat ik dan ook regelmatig echt doorsluit tot het halthouden, maar dat levert wel veel spanning op. In een ontspannen lage lijn gaat het makkelijker, pas als ik hem meer wil sluiten en aangespannen wil houden komen de problemen om de hoek. Op zich kom ik er in de les wel uit, maar in mijn eentje blijft het lastig.

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:26

je kunt best wat springles gaan nemen, maar dan wel van een instructeur die heel veel aandacht aan de (dressuurmatige) basis besteedt. Hte is voor jullie beiden een leuke afwisseling, en het is idd goed voor zijn rug mits je het dus dressuurmatig aanpakt.


Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:34

Thanks Tyrza. Jouw aanpak sluit behoorlijk bij die van mijn instructeur, ik ga ermee aan de slag. Pablo is een typische Flemmingh (erg heet), wat het soms lastig maakt met rijden maar uiteindelijk wel veel waard is.

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:41

Doe ik zeker!

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 07:19

even een update mijnerzijds.

Pablo gaat lekker vooruit, en het loperige wordt al veel beter. Ik kanniet echt zeggen dat 1 specifieke tip het heeft opgelost wel de combinatie van:
- heel veel galopwerk in een laag tempo en heel rond ingesteld
- veel overgangen (mn galop-draf), in een lage lijn omdat hij dan linksachter goed onder moet brengen
- en lekker veel buiten rijden

De tips van Tyrza, laag houden en daarin gaan schakelen zitten hierin dus verwerkt en we zien duidelijk vooruitgang Haha! Gisteren had ik springles en mijn instructeur stond te kwijlen bij de galop: helemaal ontspannen met een prachtig aangespannen bovenlijn en mooi op het achterbeen.

Dus thanks Tyrza.

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:21

ja, dat rijdt echt heerlijk. Hij liep daarna met springen zo lekker, dat toen ik een kleine ophouding gaf om mooi passend bij de sprong te komen, hij onmiddellijk een prachtige overgang naar de draf liet zien Haha! en overigens nog keurig over het steiltje van een meter sprong *LOL*

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 11:28

en dat met een Flemmingh Knipoog Pablo is best lief Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 0 bezoekers