Kantelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-01 21:38

Mylord gooit in de galop zijn hoofd en schouder ( in de rechtervolte) vreselijk naar binnen, hoe leer ik hem dit af? Ik ben telkens bang dat ie onderuit vliegt, zo erg kantelt die zich. Hoe is dit te voorkomen?

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 22:36

Probeer hem eerst in de stap en in de draf goed attent te maken op je binnenbeen. Zodat hij begrijpt dat hij moet "opzij" gaan voor dat been. Een directe oplossing is meer contact opnemen op de buitenteugel en even duwen op de buitenstijgbeugel, kantelt hij minder dan weer gewoon zitten, kantelt hij weer, terug even duwen op de buitenstijdbeugel.

groetjes

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 22:50

inderdaad, de schouder naar binnengooien doet hij om zich recht te maken, en dat is geen fijn gevoel, want zo loopt hij ook totaal niet in balans. Inderdaad dus werken aan lengtebuiging om je rechterbinnenbeen. Ik denk dat je hem met zweepje of spoortje attent moet maken, dat hij echtniet meer tegen dat been naar binnen mag vallen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 09:36

Goed binnenbeen erbij houden en dus veel oefenen op bijv. voltes.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 09:52

Je kan ook proberen hem rechter door de volte te laten lopen het voelt heel raar in het begin maar het werkt wel. Dus niet teveel/geen stelling vragen en hem dan met je binnenbeen rond laten worden om je been. Dus goed je buitenteugel sluiten. *LOL*

Mijn paard kanteld alleen met zijn hoofd heel irri als ik dan op de volte geen stelling vraag en hem met mijn binnenbeen rond vraag gaat het goed. Wel erg lastig en moeilijk Boos! .

Succes Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 15:26

Om je paard goed recht te kunen maken moet je een goede controle hebben over je paard. In jou geval valt je paard te veel over zijn schouder naar binnen. Maak je paard recht in zijn hals en duw hem met je binnenbeen naar buiten zo gauw als je voelt dat hij dat doet. Di tis enkel een manier om hem mee te corrigeren dus wanneer hij dit begrijpt kun je weer een normale volte rijden.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-01 20:30

Het doet het in alle gevallen, maar wat jullie beschrijven helpt mij jammer genoeg ook niet.
Want dat is het probleem juist, hij vouwt zich als het ware om je binnenbeen heen, dus ik kan wel gaan corrigeren met het binnenbeen, alleen dan wordt het erger.........................*snik* hellup Huilen Huilen

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 20:33

en die gewichtshulp door op de buitenstijgbeugel te leunen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:10

Dan heb je je buitenteugel er niet voldoende aan......vermoed ik van achte rmijn computertje.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-01 08:28

Ik ga vanavond rijden, ik zal het eens uitproberen!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 08:57

Rechter stellen met je buitenhand en binnenbeen eraan. Goed oefenen op een volte.

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 11:49

Inderdaad de buitenteugel is heel belangrijk. En als je die er niet goed bij hebt heb je het misschien niet eens zo goed door, maar krijg je wel een heel ander effect tijdens het rijden.
heb je ook al geprobeerd om hem op de volte wat naar buiten te drukken met je binnenbeen, net als je dat met het wijken doet?
Ik wens je echt heel veel succes. Mijn pony had ook dat probleem alleen vouwde hij zich niet dubbel om mijn binnenbeen, daarmee heb ik het dus ook op kunnen lossen. Het ging natuurlijk niet in een keer, want hij vond de gallop gewoon heel moeilijk, nu heeft hij zijn balans gevonden en gaat het stukken beter, het vergt dus wel wat tijd. Krijg je trouwens les van iemand?? Zegt die er niet wat van?
Pling toy toy toy Pling

groetjes R@chel

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 15:37

fieke, nog een tip: (had eerst hetzelfde euvel hoor). Zet de schouder naar buiten, dus breng beide handen naar buiten toe, (links in dit geval), zodat je de binnenschouder begrenst met je binnenteugel. MAak de binnenschouder vrij door je gewicht naar buiten te leggen, zodat hij met dat binnenbeen ook naar voren kan komen.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-01 22:33

Ik ben maandag voor het eerst met Mylord naar les geweest. We hadden maar even gereden, want toen was ie al bek af. Ik ben er pas mee begonnen, hiervoor heeft ie 5 maanden stilgestaan, want de eigenaresse wou niet meer.

Ik was er al gewoon benieuwd naar en had geen zin om tot volgende week maandag te wachten!