Te weinig zweefmoment in galop, hoe oplossen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:27

Overgangen, overgangen en nog eens overgangen.
Van draf naar galop en v.v. om de achterhand te stimuleren en van verzamelde galop naar verruimde galop (let wel: geen racegalop)
Let erop dat de verruiming in de galop voor je gevoel bergopwaarts worden gereden, dus niet vlak en naar voren. Probeer meer te zitten en als het ware de achterhand eronder te drukken met je zit. Zit is erg belangrijk. Let erop dat je echter niet te druk met je onderlichaam gaat bewegen. Dat stoort je paard alleen maar.
Ik zou bijna zeggen, kom eens langs, ik wil het wel eens zien....


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:20

Het komt erop neer, dat áls je verruimt, de sprong meer "bodem" moet gaan nemen. Als je te hard gaat, wordt de sprong te vlak. Doe je het goed, dan hóór je het aan het neerkomen van de benen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:37

absolutement

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:50

die korte stukjes moet je juist koesteren en opbouwen. Ze kán het dus wel degelijk! Neem er de tijd voor en ik weet zeker dat de korte stukjes steeds langer worden!


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 16:21

op een gegeven moment zal de midden galop makkelijker gaan en kan je meer gaan werken op de overgang van en naar middengalop. Als je eenmaal hierin kan schakelen, kan je de galopsprong meer accentueren, zonder dat je harder gaat.
Volg je het nog?

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 16:37

inderdaad. ook een zware bodem is funest voor de pezen. Ik kan me voorstellen dat als deze te zwaar is, het paard eraan moet trekken om zich staande te houden en dus automatisch harder en vlakker gaat lopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 46 bezoekers