korte gangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 22:33

Imatador heeft een korte stap, zelfs de neiging tot telgangen! Je kunt dit verbeteren door hem over de rug te rijden. In mijn geval laag/rond/diep en wat aanpassageren, dan wordt hij heel ontspannen (zolang ik hem laag houdt vanaf de schoft!) en laat dan overal goed los. Daarna is zijn stap ook heel veel ruimer!
Hoe beter je je paard gymnastiseerd, hoe beter je zijn gangen krijgt, al heeft het ook voor een deel met natuurlijke aanleg te maken.....


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 19:40

Ho,ho...bij MIJN paard geldt dat ik hem l/r/d moet rijden om hem fijn over de rug te krijgen, ik zeg niet dat het voor elk paard zo is. Dat kan je instructrice het beste bepalen. Ik heb twee paarden en de een moet ik l/r/d en terugrijden, de ander l/r/d en na stap meteen in galop en naar voren rijden...het is echt per paard verschillend. Wat wel zo is, en dat bedoelde ik vooral, is dat je de gangen kunt verbeteren als je paard los door het lijf is en dus een goed ruggebruik heeft, dan kan hij gaan 'veren'. Idd, hangt het gedeeltelijk ook af van natuurlijke aanleg, maar met de juiste gymnastisering kun je een hoop versleutelen. Het is niet zomaar op papier uit te leggen hoe je een paard l/r/d moet rijden, om het correct (en dus dat het nut heeft) uit te voeren zijn goede lessen toch wel van belang? Heb je een instructrice?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 18:56

Je kunt ook niet ieder paard heel ruim krijgen, maar wel ruimer als ie heel (onnatuurlijk) kort loopt. Als je een beetje kundig bent kun je dat prima oplossen.


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 18:46

Ja dat klopt Lisette.
Ik weet niet of Barbiano ook in Spanje is beleerd?
Maar Wim heeft het al eens gezegd en nou zei mijn instructrice het ook deze week: die stap wordt daar verkl***. Ook door het aanleren van de Spaanse Pas.
Grappige is dat ik nu met Imi helemaal back to basic moet wbt stap: hem op zijn dooie akkertje laten slenteren, hem niet in de weg zitten en mijn hand op laten zoeken...alsof we hem net aan het inrijden zijn. Zijn stap wordt ook al beter, maar het voelt in het begin nog altijd als zo'n wiebelstapje....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers