Gelijke druk vs. buitenhand-binnenbeen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Gelijke druk vs. buitenhand-binnenbeen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 11:11

Hoe staan jullie tegenover op je buitenhand en binnenbeen rijden, waarom vind je dat goed/slecht verklaar je antwoord.

Hetzelfde geldt voor op 2 teugels rijden met gelijke druk en beide benen, hoe staan jullie hier tegenover en waarom is dat goed/slecht.

Ik heb het van verschillende instructrices op allebei de manieren geleerd, de een vond gelijke druk beter en de ander buitenhand-binnenbeen.

Ik ben zelf meer voor gelijke druk op 2 teugels-beide benen, ik kan Flair dus echt niet recht krijgen als ik buitenteugel-binnenbeen rijd. Getest met AC afwenden, ik kan nooit een rechte lijn maken met buitenteugel-binnenbeen. Plus dat Flair gewoon 10 keer lekkerder loopt met gelijke druk + been.

Dus vertel, wat is beter en waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 11:21

Bij een paard dat niet volledig recht is of jong is of aan het begin van de africhting staat moet je soms wel eens corrigeren met meer buiten- of binnenbeen en idem. voor de teugeldruk.
Bij een paard dat volledig rechtgericht is rij je met gelijke druk op 2 teugels. Door gebruik te maken van gewichtshulpen en de positie van waar je je hand plaatst rij je een volte of een zijgang.
Het rechtrichten is iets dat geduren de de gehelde duur van de training naar voren blijft komen, en dus zul je ook altijd moeten blijven corrigeren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-03-03 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 11:22

Ik rijd met gelijke druk op beide teugels als het paard recht is. Maar om het paard recht te krijgen, rijd ik enigszins buitenteugel-binnenbeen om juist die gelijke druk op de teugels te krijgen.