mn voeten shake...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

mn voeten shake...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 00:13

ik kan mijn voeten onder het rijden niet zo goed stil houden dat wil zeggen ze gaan veel te diep in de beugel...wat kan ik hieraan doen? please help me

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 00:18

Dat kan verschillende oorzaken hebben, maar misschien zit je met te lange benen waardoor je meer op je tenen steunt en naar voren glijdt met je voet.

Je moet dus proberen te veren in je enkels en niet op je tenen.

Jola

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 10:00

Zitlesjes Haha!
Het is gruwelijk afzien en er is een grote kans dat je je helemaal doorrijdt de eerste keren, maar het werkt wel.
Laat iemand jou paard aan de longe nemen en voorwaarts houden. Beugels uit en knoop in de teugels en rijden maar. Doe ook oefenigen als draaien met je armen en vliegtuigje Lachen, armen in je zij en draaien met je hoofd. Met je rechter hand je linerknie aantikken. En zo kun je zelf ook nog wel heel veel zeer sadistische maar nuttige oefenigen voor jezelf bedenken.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 10:41

Als je voet te ver in de beugel komt, druk jij je hak niet genoeg uit! Maar druk je waarschijnlijk je tenen naar beneden. Neem inderdaad zitlessen en probeer gewoon je hak naar beneden en je tenen omhoog te houden, dan schieten je voeten ook niet zo gauw ver de beugels in. Houd wel druk op je beugels! (ohja en ga niet KLEMMEN met je benen in een poging om ze wel stil te houden)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 10:48

Jippie schreef:
Zitlesjes Haha!
Het is gruwelijk afzien en er is een grote kans dat je je helemaal doorrijdt de eerste keren, maar het werkt wel.
Laat iemand jou paard aan de longe nemen en voorwaarts houden. Beugels uit en knoop in de teugels en rijden maar. Doe ook oefenigen als draaien met je armen en vliegtuigje Lachen, armen in je zij en draaien met je hoofd. Met je rechter hand je linerknie aantikken. En zo kun je zelf ook nog wel heel veel zeer sadistische maar nuttige oefenigen voor jezelf bedenken.


Schijnheilig

Ik heb het ook een tijdje gehad, ik zette dus mijn bovenbenen teveel klem. Veel zonder beugels rijden en leren dat je je benen lang moet houden, zonder beugels kan je dat makkelijker aanleren.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 00:08

Ik weet niet of je met chaps of laarzen rijdt, maar met chaps is het moeilijker om je benen stil te houden. Tenminste, dat is mij altijd gezegd.
Ik heb er zelf geen ervaring mee want ik rijd altijd met chaps, heb nog nooit met laarzen gereden.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:55

Ook hier: zonder beugels rijden. Hierdoor leer je je benen meer te verlengen en is het een verademing als je weer je beugels aan doet. Denk eraan als je zonder rijdt, dat je je benen wel zo houdt als het hoort: hakken laag, tenen naar binnen en op je kont zitten, niet op je bovenbenen. Probeer maar eens ipv met je bovenbenen, je kuiten aan het paard te houden (niet knijpen!).
Tip: als je leren laarzen hebt, kijk dan eens naar de slijtageplekken. Hieraan kan je zien of je een been meer gebruikt dan het andere. Als de plekken van de zijkant naar helemaal aan de balijn loopt, zal je waarschijnlijk je been te veel laten "flapperen"

Sterkte meid!