middendraf. - expensive doet het niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-01 09:39

hoe leer ik dit aan? als ik de hulpen geef voor middendraf dan gaat ze alleen sneller maar niet ruimere passen maken. als we in galop willen en in een hoek gepaseerd dan gaat ze op de lange zijde in middendraf dus hij kan het wel maar kent het gewoon niet als oefening, hoe leer ik dit aan? (heb het maar druk, al die dingen aan leren)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 11:33

Heb veel geduld. Ga op de korte zijdes van de bak zo zacht en verzameld mogelijk draven, en bij bijv. H (als je op links rijdt) Geef je kuit en laat hem passen harder gaan, maak wel een ophouding als het te hard gaat, of niet naar jouw zin, zoals te kleine passen. Goed trainen.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-01 20:11

dan maakt ie zijn passen niet ruimer Frusty maar ik zal het es proberen morgen ofzo

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:31

Hij moet er echt lol in krijgen. In plaats van in rengalop door het weiland te rennen, ga ik altijd keihard in uitgestrekte draf naar achteren. Mijn paard vind het geweldig. Misschien een tip?!?!?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:50

doe ik met queen ook als die nie wil uitstrekken laat ik hem gewoon voluit uitstrekken en alleen maar rechtuit en steeds weer iets trug nemen en weer naar voren leer je gelijk schakelen en je pony leert gelijk uitstrekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 22:11


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-01 07:51

ik snap het wel, hoor zep!! ALLEEN mijn pony kan et niet en ik vraag hoe ik dat moet leren me pony kan het wel maar niet als oefening

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 11:07

Mijn pony begreep ook niet wat ik bedoelde als ik de hulpen ervoor gaf. Ik heb het haar buiten geleerd naast een ander paard. Hij doet bijna altijd uitgestrekte draf op de hei en mijn pony'tje hield het bijna niet bij. Dus toen ben ik hulpen gaan geven voor een ruimere draf, om hem bij te houden deed ze het en toen heb ik er een stemcommando aan gegeven. Nu kan ze het op mijn stem aan de longeerlijn (zonder zweep) en heeft ze er wel lol in Haha! . Succes!

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 13:25

Ik denk dat de belangrijkste voorwaarde voor een middendraf is dat je paard een gelijke aanleuning heeft op beide teugels en "voor" je uit gaat.

Hiervoor moet je je paard goed aan de (been)hulpen staan. Echte hulpen voor een middendraf bestaan volgens mij niet. Als je het bovenstaande goed is en je wilt een middendraf rijden, hoef je alleen maar iets toe te staan met je handen en iets ondersteunen met je beenhulpen.

Ik wilde nog weleens de fout maken om m'n paard te overvallen en een geweldige(!) uitgestrekte draf te doen. Dit werkte echt niet. Rustig aan opbouwen ging altijd nog het beste. Lachen

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 13:37

Wat ik eruit begrijp is dat als je je hulpen geeft voor middendraf dat hij alleen harder gaat of aangaloppeert. Als je paard de middendraf moeilijk vind, dan vind hij het moeilijk om zijn passen groter te maken, dus zijn spieren op te rekken (met name in de schouder, want vanuit daar komt de grotere pas). Wat je moet proberen is die spieren op te rekken. Leg 2 of 3 drafbalken neer op normale afstand (een meter en een schoen, zoals in de paard en sport zo mooi stond). Ga daar een paar keer overheen, zodat hij daar aan went. Als je dat hebt gedaan, ga je de balken steeds iets verder uit elkaar leggen. Zo moet hij zijn passen steeds groter maken. Als hij een keer een tussenpasje wil maken, drijf dan gelijk bij, zodat hij dat afleert. Hij kan beter in galop gaan of te hard in draf, dan dat hij een extra pasje wil maken. Dan haal je namelijk het voorwaartse eruit. Veel succes!! Pling

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 20:17

gisteren vorige eigenaar gesproken en die zei dat ie het super kon ik weet al waardoor het komt.. een voerprobleempje (tjka een ongeluk zit in een klein hoekje)