Pinto trekt de teugels uit mijn handen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Pinto trekt de teugels uit mijn handen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 12:44

Als ik Pinto aan het rijden ben begint hij vaak met zijn hoofd de teugels uit mijn handen te trekken eerst deed hij dat alleen met het zonder zadel rijden maar nu word het steeds vaker ook onder het zadel
wat houd dat in en hoe leer ik het hem af?

[edit]titel aangepast [/edit]

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:59

schud ie z'n hoofd? of trekt ie gewoon naar beneden?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:20

Barb 'snukt' ook ooit met zijn hoofd vooral als ik niet in mijn hum ben dan raakt hij geirriteerd van mij wisselwerking etc. Maar ik geloof niet dat dat je probleem is.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 18:57

Neej mijn Pinto die trekt je teugels uit je handen

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 11:33

gewoon op je kont blijven zitten, daar niet aan toegeven.
rij hem eens lekker voorwaarts-neerwaarts ?
en als je een uurtje intensief rijdt, is even lange teugel ook geen overbodige luxe hoor!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-03 18:30

Uh ik rijd op dit moment niet intensief en ook maar een half uur vanwege mn lichaam en ik blijf op mijn kont zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 19:43

aanleuningsprobleem, probeer hem naar de hand toe te rijden, als je druk op de teugel kunt rijden houd hij daar mee op. Pullen heet het trouwens.

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 21:50

Ofwel blijf je gewoon zitten en geef je niet toe,
je trekt niƩt terug, maar je geeft ook niets toe.

Ofwel laat je ineens de teugels langer,
dan leert hij op 4 benen te lopen,
hij vindt immers geen steun bij je hand meer.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 10:42

Ik denk dat wat de andere zeiden goed is...
De pony waar ik een hele tijd geleden altijd op reed (tot dat ze verkocht werd) had dat in het begin ook heel erg, de eerste keer zo erg, dat ik eraf getuimeld was Haha!,

De tweede keer, heb ik op het moment dat ie dat dee, de teugels gewoon helemaal los gegooid, dat had hij niet verwacht, ze was er door overdonderd, resultaat, ze deed het niet meer.....

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 18:30

Okee

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 21:57

Nou ik heb het geprobeerd maar zoals ik al zij trekt ie om teugels te krijgen s infeite heb ik hem nu laten winnen

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 09:58

Ophoudingen geven misschien (een heeeeel zacht rukje aan de teugels en meteen weer de teugels gewoon) Maar eventjes reacties van andere mensen afwachten, want ik weet niet of dit een goede oplossing is.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 14:58

PintoNatal schreef:
Nou ik heb het geprobeerd maar zoals ik al zij trekt ie om teugels te krijgen s infeite heb ik hem nu laten winnen


Het werkt waarschijnlijk ook niet bij alle pony's, maar het zou kunnen helpen. Misschien kun je proberen te zoeken naar de oorzaak. Heb je misschien zelf je handen te vast zitten, waardoor pinto probeerd te ontsnappen daaraan. Ik geef maar een voorbeeld hoor, heb geen idee of het kan kloppen wat ik zeg...

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 17:19

Ik denk persoonlijk dat jouw Pinto misschien selcht aan het been is? Want als hij niet naar je been luistert dan gaat hij met z`n hoofd gooien. Dat hij de teugels uit je handen trekt komt dus door de beweging. Dus ik zou zeggen "flink drijven"........ veel suc-6 ermee

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:05

Parouscha deed dit ook.
Ik heb geleerd , dat je je niet mag verroeren, gewoon op de zelfde plek je handen houden en ook niet anders gaan zitten.
Daartegen over moet uiteraard been tegen overstaan, anders snapt het paard het niet Haha!

GerrieRijkse
Berichten: 38
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:46

Heb je wel eens een prive les genomen van een goede instructeur? Die kan zien wat er aan de hand is en zij kan je dan ook tips geven hoe je dit probleem kunt oplossen.
Sterkte ermee.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 22:59

Ik heb les gehad van een Prix St. Georges amazone, maar nu rijd ik hem echt voor de ontspanning enzo en niet meer voorwedstrrijden, en Pinto is goed voor het been hij reageerd overal op met de benen

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:46

Daar zou ik hem voor straffen. Dat mag niet.
Ik persoonlijk heb daar een gloeiende hekel aan.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 00:25

(sorry heb niet ALLES gelezen) ik denk dat je het (en verbeter me als het niet zo is) toe hebt gestaan dat hij aan de teugels trok zonder zadel, of niet wist hoe je het moest oplossen of het niet goed hebt opgelost. dat hij dat nu ook onder het zadel doet. hij probeert op deze manier onder het werk uit te komen. wat logisch is want dat doen wij mensen ook. waarom met de trap als er een lift is?

begin nu met voorwaarts neerwaarts te rijden zodra je opstapt. dus lekker warm stappen, arbeidsdrafje en veel wendingen rijden. K-D-E keertwending, E volte 10 meter, H-G-E keertwending. E volte 10 meter. en zo een paar keer, en weer wat afwisseling. dit werkt heel goed bij de meeste paarden m ze te laten werken, los te maken, voor het been te rijden en tegelijk zodanig bezig houden dat ze niet aan zo'n 'trucjes' denken. als je een paar keer vwnw rijd elke keer iets korter en dan oppakken, zorg dat je goed het been eraan houdt en blijf wel vwnw rijden om hem los en soepel te houden op twee handen. zodra hij blijft trekken even naar voren rijden en meteen weer terug. niet gaan terug trekken want dat werkt 9 van de 10 x ave rechts.
heel veel succes en hoop dat het helpt

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:04

Die van mij doet dat ook en ik geef hem steeds als ie dat doet een klein tikje met mijn been en nu gaat het al beter

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 22:11

Met je been van je hand af schoppen..
Gewoon een keer vooruit schoppen.
En vooral niet terug gaan trekken, want van een paard die 10x sterker is dan jij, win je dat niet.