Sinds een week: rennen, rennen, rennen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Sinds een week: rennen, rennen, rennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 00:07

Mirage is best een flegmatief paardje. We waren weer lekker aan het opbouwen,weer wat lessen, ging best wel aardig weer. Maar nu opeens; out of the blue, is ze een compleet scheurmonster geworden. Verleden woensdag nog een hele goede rijles gehad en opeens is alles weg en is er geen rust meer, en galop gaat nog maar in 1 versnelling en dat is plat door de bocht............ Boos!
Ook voor het eerst in de bijna 2 jaar dat ik haar heb, voelde ik dat ze op rechts het bit vasthield.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Er is verder in haar omstandigheden (voeding/stal etc) niets veranderd.

Bovendien is eigenlijk gelijk met dit haar agressie naar andere paarden in de bak begonnen, wat het onmogelijk maakt relaxed te rijden, en aangezien onze bak altijd nogal vol is een probleem............
zie topic:
[VMR] Agressie naar andere paarden

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 00:53

Misschien te veel in 1x, kan heel goed hoor en dat dit haar manier is van jou het wijsmaken, dat je weer een stappie terug moet, misschien hengstig, of niet helemaal lekker kan zoveel oorzaken hebben.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 08:40

Ik herken dat helemaal. Ook mijn paard was zo'n 4 maanden geleden precies zo, incl het agressief doen naar andere paarden. Ook zette hij ineens elke dag zijn stal helemaal op de kop. Toen dit gedrag (en geren) over was had ik ineens een 'dood' paard. Tijdens het rijden gaf hij helemaal niks meer etc. Toen besefte ik ook dat ik te ver was gegaan helaas. Maar ja, op dat moment deed ik wat ik dacht dat goed was en volgde ik mijn instructie op. Ik ben bij haar gestopt en toen ben ik de dingen weer op mijn eigen manier gaan doen. Eerst wilde ik volledige ontspanning voordat ik ook maar iets ging vragen. Inmiddels gaat het gelukkig weer de goede kant op. Ik heb hem overigens toen ook een maand rust gegeven, lekker ontspannende dingen gedaan en af en toe een lange bosrit.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 09:40

te veel nu kan NIET, daar ben ik geen 100, maar 60000% van overtuigd.
Ik zit nog geen eens op B niveau en doe niets meer dan stap,draf en galop, verder vragen we nog helemaal NIETS. Het moet iets anders zijn.
Hengstig had ik zelf al aan gedacht, maar is het ook niet, want dan zijn ook altijd haar achterbenen zo smerig........bleh. en dat is ook niet zo.

maar bedankt voor de reacties

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 09:53

Laat haar maar even, mischien moet ze wat dingetjes verwerken.... dit komt over het algemeen vanzelf weer in orde na een week of wat.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:31

Uhm, ik zat ook nog niet eens op B nivo, deed ook niets anders dan stap, draf en galop. Verder vroegen we ook nog helemaal 'niks'. Tis maar een idee.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:14

rechts pakt ze vast in het bit en ze gaat rennen? dat is vluchten, het lijkt alsof ze last heeft. Kun je haar gebit niet eens na laten kijken? Misschien heeft ze ook wel even vastgelegen bij het rollen dat er iets in haar rug niet goed zit.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:24

Ze is niet onderuit geschoven of heeft een dreun gehad van een ander paard? Vastgelegen?
Er moet toch iets zijn omdat het zo plotseling is.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:36

bit vastpakken en rennen, heeft ze dan misschien niet last
van haar tanden ofzo. Misschien kun je het nalaten kijken. Het is maar een ideetje ik weet het ook niet precies Bloos

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 14:38

Margreet schreef:
Ze is niet onderuit geschoven of heeft een dreun gehad van een ander paard? Vastgelegen?
Er moet toch iets zijn omdat het zo plotseling is.


niet dat IK weet, en ik mag hopen dat je dat soort dingen wel hoort als het gebeurt tijdens afwezigheid
Net wat je zegt; "er moet toch iets zijn"
Bovendien vind ik het TE toevallig dat het precies tegelijkertijd gebeurt met het agressieve naar den andere paardjes toe....................

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:42

Vastliggen kan natuurlijk ook 's nachts ofzo gebeurd zijn en dat ze zichzelf met geweld weer losgewerkt heeft.
Idem als ze samen buiten loslopen, het is zo gebeurd in een onbewaakt ogenblik.

Misschien toch eens na laten kijken door bv. Rodinde of Schepers?

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:23

Kan het rennen misschien komen omdat ze weer fit aan het worden is. Agressie naar andere paarden toe is wat dat betreft moeilijker te plaatsen maar misschien omdat ze zich een tijd onderdrukt heeft gevoeld. Als je denkt dat er iets fysiek mis is dan heeft Bodegraven ook een hele goede manueel.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 23:12

Het kan inderdaad wel eens aan het gebit liggen. Mijn paard moet elke 6 maanden. Als ze gaat rennen weet ik precies hoe laat het is, dan moet ze weer naar de tandarts.

succes!