halsverlenger helpt dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

halsverlenger helpt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 13:40

mensen ik snap het nog steeds niet.

wie zou mij meer info kunnen geven over dit onderwerrp?

ik weet namelijk niet hoe ik een paard kan laten strekken met de hals.
fjordson(fjord ouw ja ) heeft natuurlijk eenm korte hals.
in de proef staat die we moeten gaan rijden(18 mei):
mxk van hand veranderen daarbij de hals laten strekken.

wie kan tips geven hoe ik dta moet doen want echt waar ik vat het niet

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:46

Als eerste over die halsverlenger.. why? in de proef mag je em toch niet gebruiken!

Ten tweede over halsstrekken, dat doe je dus vanuit je benen (zoals ALLES). Je rijd met je benen tegen je teugel aan, dwz drijven zodat ie er van achter onder komt en dan zoekt ie vanzelf je hand op. Als je daar dan contact hebt (laat het paard zoeken!) en je geeft je hand mee, moet het paard met zijn hoofd ook meegeven. Of je nou een fjord of kwpner hebt dat maakt niet uit! Een fjord heeft alleen een erg korte hals, waardoor het verhaal wat moeilijker wordt, maar ik zou zeggen probeer het zonder hulpteugels want die mag je in de proef toch niet gebruiken!

Succes!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 18:27

Halsverlenger is hulpmiddel voor het longeren, als jou paard goed voor je been is en je hand volgt dan kan ie halsstrekken....

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 19:09

ik probeer het uiteraard eerst zonder
ik hoef fjordson niet echt te "schoppen" maar als ik me been spieren aan te snappe en hij gaat al sneller
en qwa hand doet is het ook goed eigenlijk gebruik ik me hand niet zo veel eigenlijk meer me houding aangezien fjordson nog al nerveus is

labje
Berichten: 72
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:28

Halsstrekken gaat ook vaak beter als je paard al hard gewerkt heeft. Doe het dus met het oefenen een beetje aan het eind van je rijden. Als je paard het dan goed doet, zal het in je preof uiteinde;lijk ook wel lukken. Succes

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 19:40

aha,maar zijn er nog speciale hulpen voor? want hoe me instructirice het uitlegt is niet echt begrijpelijk haar uitleggen vat iok nooit

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 20:23

Waarom les je dan bij haar? Als je haar uitleg niet begrijpt, lijkt het me niet echt nuttig.
Als je paard goed aan je been is en je een constant contact tussen je hand en zijn mond hebt, moet halsstrekken geen probleem zijn.
Door je hand iets te openen en naar voor te doen (dat laatste niet letterlijk) moet je paard gaan zakken met z'n hals, omdat hij anders het contact met je hand kwijt is.
Via internet is het nog moeilijker te begrijpen dan als iemand je het uitlegt onder het rijden, die kan nl op je fouten inpraten en zeggen wat je op dat moment anders moet doen.

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 21:52

ik heb ook niet echt less ze gefet tips ik betaal er ook niet voor horo ze is de eigenaar van me verzorgpaard