hoofd steeds naar links

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jumpertje

Berichten: 204
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: apeldoorn

hoofd steeds naar links

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 18:16

Mijn pony doet met rijden steeds zijn hoofd naar links Huilen ook als ik geen druk op mijn linker hand zet en wel op mijn rechter. Ik weet niet hoe ik er voor kan zorgen dat hij de goede houding aan neemt?
Wie kan mij helpen???? Verward

alle ideƩn zijn welkom

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:01

Het probleem is dat je pony geen druk aan de linker kant wil, rechts trekken vind hij dus alleen maar fijn. je moet hem met je rechterbeen naar je linker teugel rijden, dwz. geef meer druk met je rechterbeen, je pony wil dan dus naar links lopen, en begrens dat met je linkerteugel en probeer je rechterteugel te ontspannen.
door de druk van jou rechterbeen zal je pony rechter gaan lopen.
het is belangrijk dat je in dit werk wel recht boven je pony blijft zitten en regelmatig afwisseld met ontspanning...

jumpertje

Berichten: 204
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 20:25

bedankt schoentje
Ik zou het morgen direct gaan proberen

twins
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:07

hoi..

met schoentje der oplossing kan ik het opzig wel mee vinden.
Maar is jouw paardje wel eens naar de tandarts geweest??? Dit kan er namelijk ook op duiden dat iets in zijn mond zeer doet. Ik weet het niet zeker hoor. Het is een suggestie.

groetjes marloes

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:28

Mijn paard heeft ook moeite met stelling, vooral op de rechterhand. Dan kijkt ze heerlijk naar links. Bij haar komt het omdat ze nog niet soepel genoeg is rechtsom, en ik probeer daar nu aan te werken! Ik weet niet wat bij jou de oorzaak is, maar misschien is ze ook nog niet soepel genoeg, en is de spieropbouw nog niet optimaal? Maar de voorgaande adeviezen zou ik zeker opvolgen! Succes!

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:21

Misschien is je paard een beetje stijf? Mijn paard kijkt ook altijd naar links. Ik stel haar dan even overdreven naar rechts, dan wordt ze vanzelf weer recht...

jumpertje

Berichten: 204
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 15:51

jah dat zou best kunnen!! Maar het is nu al minder ik denkt dat het is gekomen omdat hij een tijdje niks had gedaan en nu moest die weer werken!! En nu na drie weken elke dag bijna gereden te hebben gaat het al stukken beter GELUKKIG !!