mijn haf wil telkens bokken als ik er net op zit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimwan
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Franeker

mijn haf wil telkens bokken als ik er net op zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 15:15

Hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen. Wordt hier een beetje kriegel van. Vaak als ik mijn haflinger wil gaan rijden dan is hij super strak in het lichaam. Vaak lijdt dit tot een bokreeks die niet op lijkt te houden. Soms heb ik mazzel en kan ik hem na twee ronden ontspannen krijgen, maar meestal niet. Ben nu zover dat hij thuis redelijk is met het opstappen maar zodra hij van huis is gaat het mis. Afgelopen woensdag heb ik mazzel gehad dat ik ben blijven zitten maar het ging er heftig aan toe. Heb nu nog last van mijn rug. Wie heeft er tips voor mij??? of de oplossing????

Ik baal er ontzettend van Verdrietig Boos!

ben eindelijk L1 startgerechtigt


Nimwan
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Franeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 17:59

Bedankt Wiesje, maar ik longeer hem meestal al voordat ik ga rijden. dan is hij nog wel gespannen als ik erop ga zitten. Op wedstrijd longeer ik ook wel maar dan haalt hij nog steeds rare kuren uit. Soms zelfs na een half uur rijden.

ben eindelijk L1 startgerechtigt

Nimwan
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Franeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 20:31

Richtje schreef:
Hoe oud is hij en hoeveel ervaring heeft hij? Deed hij dit eerder ook, of heeft hij voorheen altijd normaal gedaan vanaf dat je opgestapt was?
Weet je zeker dat het zadel goed ligt en hij geen medische problemen heeft?


Heel in het begin deed hij het ook wel. Daarna een hele tijd niet en nu begint hij er weer mee. Hij is inmiddels 4 jaar oud. Ik heb het idee dat hij onder het werk uit wil komen maar ja nou nog zien hoe het er weer uit gaat. De dierenarts heeft er nog niet naar gekeken maar als het zo blijft moet hij er toch maar bij komen. Het zadel past hem wel goed dat is in ieder geval niet het probleem

ben eindelijk L1 startgerechtigt

Nimwan
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Franeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 21:44

Ik heb het ook al met een zweep geprobeerd maar dan houdt hij dus helemaal niet meer op. Dan wordt het een wedstrijdje van wie er gaat winnen nou ik kan je verzekeren dat ik dat dan toch verlies. Ik kan het wel even uithouden maar om nou langer als drie vier rondes door te gaan met de rodeo kan ik niet hebben hoor

ben eindelijk L1 startgerechtigt

Nimwan
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Franeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 22:30

Bedankt en ik laat nog wel weten hoe dit afloopt
Knipoog Knipoog Knipoog

ben eindelijk L1 startgerechtigt


Nimwan
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Franeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 10:15

Amanda schreef:
Misschien laat je hem nog wat te hard werken. Hoe lang is hij nu onder het zadel?
Misschien is het werk hem gewoon teveel.
Ik zou hem zeker na laten kijken door de DA. Je weet maar nooit. Pas als je zeker weet dat er lichamelijk niets is, kun je verder kijken.


Hij is nu bijna 10 maanden onder het zadel. Hij wordt ong. 4 keer per week gereden of gelongeerd. Daarvan 1 keer een uur en verder hooguit half uur drie kwartier per keer . Dat is incl. inrijden en uitrijden.

ben eindelijk L1 startgerechtigt

Nimwan
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Franeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 10:20

Spetterlover schreef:
Hoi

Laat hem ontspannen en ga zelf rustig zitten.

Eerst even longeren, en dat steeds verder afbouwen.

Laat hem eerst goed stappen en draai veel voltes, grote, maar ook 10 meter. Hou je teugels maar even goed strak.
Niet meteen willen gaan draven omdat hij vervelend is, hij moet rustig kunnen stappen. Probeer het ook aan de hand, halster of hoofdstel, en in de bak gaan stappen en als dat goed gaat ook even draven.
Dan er op, en gewoon laten lopen. Let er op dat je zelf ontspant.
Als hij dan een keer een bok geeft, gewoon een tik geven dan, niet meteen hard, maar wel even raken zodat hij het weet, en drijf hem met je been voor uit.
Ontspan in je hand als hij loopt, maar als hij bokt, "trek" zijn hoofd dan maar even omhoog!

Succes

Party!! Melissa Party!!

(als hij rugpijn of iets anders heeft, heb ik niets gezegd Knipoog )



Hij heeft dus geen last van de rug dat heeft de DA vastgesteld. Ook hebben we nog maar weer eens gekeken of het zadel toch echt goed past maar ook daar mankeert niets aan. Nu ben ik hem dan toch aan het longeren voor ik er op ga en nu gaat het wel goed. Verder zijn we heel veel is stap aan het doen. Hij accepteert me wel na het longeren maar loopt in het begin heel erg gespannen. Na twee drie rondes gaat hij zich ontspannen.

ben eindelijk L1 startgerechtigt

Nimwan
Berichten: 62
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Franeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 20:18

Hopenlijk gaat het nu ook elke keer beter. In ieder geval wil ik je bedanken voor het meedenken.

ben eindelijk L1 startgerechtigt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanjan en 72 bezoekers