schouder laten zakken en kont naar buiten...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

schouder laten zakken en kont naar buiten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 16:09

Sinds kort rijdt er een meisje op mijn paard. Eigenlijk gaat het best wel goed hoor (mijn paard heeft haar behoorlijk uitgetest tot boksalvo's aan toe... Gekke ouwe knol) maar ze heeft mn in de galop de neiging om haar schouder te laten hangen en haar gewicht naar buiten te verplaatsen.

Weten jullie nog oefeningen om haar hier vanaf te krijgen? Ik hamer er wel steeds op met rijden net als nog wat andere dingen maar weet eigenlijk geen gerichte oefeningen om haar hier heel duidelijk atent op te maken. Geloof dat ik de volgende keer de beugels er maar eens afhaal om te kijken of dat het probleem verhelpt maar andere dingen kan ik eigenlijk zo niet bedenken.

Weten jullie nog wat?

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:20

Waarom rijdt dat meisje op jouw paard? En voor de rest begrijp ik je uitleg niet helemaal(ik ben wel moe hoor, het kan ook daaraan liggen Knipoog).

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 21:58

Die dikke buik van mij zit momenteel teveel in de weg.(zwanger) Daarom rijdt zij hem zolang door tot dat ik er over een paar maandjes weer op kan. Ze gaat mn in de volte's scheef zitten door haar binnenschouder te laten hangen en in te knikken in haar zij waardoor ze met haar kont naar buiten zit.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:57

Ah oke, ik denk dat je het dan het beste iedere keer even kan zeggen, als je erbij bent. Echt iedere keer, uiteindelijk zal het ooit wel eens lukken, zoiets dat er echt in zit is heel moeilijk er terug uit te krijgen.

bartvk

Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:46

binnen been langer laten maken, komt de heup weer naar binnen en haar gewicht weer terug ,en duidelijk blijven maken dat haar houding het paard stoort in zijn beweging

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 00:17

haha zelfportretje Bart???

Maarre dat van er elke keer wat van zeggen, dat doe ik wel hoor. Daar heeft mijn paard tenslotte baat bij en zij ook. Maar echt specifieke oefeningetje zodat ze hetzelf ook merkt wat er scheef zit weten jullie dus ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:25

Laat haar maar een slekker gymmen op je paard [zwaaien met je armen en tenen aantikken Haha!]. Als je het niet vertrouwd moet je je paard eventjes aan de longe nemen

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 00:36

Tja, zo'n zitlesje is geen gek idee.... Ben benieuwd wat mijn paard daarvan vindt.... De laatste keer dat ik even het scharen wou demonstreren gaf mevrouw een demonstratie rengalop met een amazone achterstevoren op de rug.... (lol) Zal mijn paardje maar bijzetten aan de longe en hopen dat ie het niet op een bokken zet. Mevrouw houdt nl. niet van gekke fratsen op haar rug.... (echte KWPN-er he.... )

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:26

ik wilde net gaan zeggen, beetje contrastelling maar ik begrijp dat het over de ruiter gaat *LOL* Recht tussen de oren door naar voren blijven kijken misschien?

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 13:41

Op een volte buitenhand op de rug houden en de rug lichtjes "aanduwen". Als het goed is, moet ze bij deze oefening haar gewicht weer meer naar binnen verplaatsen en ook haar binnenschouder weer wat rechter houden.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:23

geef haar (en voor jezelf is het ook leerzaam) het boek centered riding
leer haar verder meer bewuster op haar zit rijden hierdoor wordt ze mee ontspannen en leert ze haar lichaam beter controleren..scheef zitten komt ook vaak door spanning is de schouders of rug laat haar bij voorbeeld veel doorzitten en overgangen rijden. verder kan ze het beste elke keer even een kwartiertje of zo zonder beugels rijden...verder oefenen oefenen oefenen en nog eens oefenen,,,succes!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 00:24

Het zal wel goed komen denk ik. Blijf er gewoon op hameren. Vond die van Marije nog wel een handig trucje. Ze moet gewoon nog heel veel leren maar ze komt er wel. Ze rijdt normaal bij een manege en als je dan op een paard zit waar alle knopjes op zitten is dat zowiezo wel even wennen.... Heb nog nooit iemand zo happy zien kijken op een paard als Nienke toen ze voor de lol van mij een changement moest rijden en dat malle paard het ook gewoon deed. Ze weet nog lang niet alle knopjes te zitten maar dat komt wel.