Bit vraagje.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 10:47

Tigger schreef:
Dat op mijn zit terug rijden, gaat steeds beter, maar het blijft een hittepetit. Het is ook nog eens een heethoofd, dus een wegspring aktie is ook nog eens aan de orde.


Ik zou eerst opzoek gaan naar een bit wat je paard lekker vind, niet zo zeer een scherper bit, dat zou ik abzoluut afraden, omdat het eind dan op een gegeven ogenblik zoek is.

De meeste paarden vinden koper lekker, Argentaan, Aurigaan, of zelf een simpelen water trens.

Verder is het inderdaad, zeker bij een heet paard, heel belangrijk om niet tereug te trekken, maar zo veel mogenlijk op je zit rijden.
Het klinkt mischien raar, maar zelfs bij een heet paard goed je benen er bij blijven houden, om zijn achterhand actief te houden.

Probeer je paard verder rustig te houden door overgangen te rijden, en bezig te houden.
Mocht je paard aan de kanten willen springen, of snel afgeleid raakt, juist iets dieper instellen.

Verder heel belangrijk : Hou het simpel, niet je zelf het te moeilijk maken, waardoor je paard alles weer vast gaat pakken.

Succes



Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 15:32

Tigger schreef:

Verder ben ik idd meer bezig gegaan met nog meer (ik deed al zo mijn best Haha! ) bezighouden. Ik mag haar geen tien seconden hetzelfde laten doen. Want dan begint ze alweer na te denken. Het werkt uitstekend. Daarbij laat ik vanzelf mijn handen wat losser en probeer mij goed bewust te raken, wanneer ik vast houd en wanneer niet. Het is dus echt wel goed om er eens heel erg bewust mee bezig te zijn.


Wat goed van je!!! Het is inderdaad zo belangrijk om te ontspannen op het juiste moment. Als je ontpant op het juiste moment, is dat een bevestiging voor het paard dat hij het goed doet.

Ook erg goed van je om je er van bewust te zijn wat je onder je voelt, en hoe je paard hier op reageerd. Hoe meer je dit gevoel houd, hoe ontspannender, en soepeler je paard word!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers