hoe breng ik hem aan???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daslie
Berichten: 36
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: leeuwarden

hoe breng ik hem aan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 18:29

Er werd mij aangeraden om eens een goque of chambon te gebruiken voor onze pony maar nu is het probleem hoe breng ik dat ding aan?
Ik snap dat de lange leren riem aan de singel gebracht word maar die korte riem(is ook vrij breed)heeft drie gespjes maar lijkt mij te breed om boven bij de oren langs te brengen,en dan zit ik nog met de touwen waar moet ik die precies langs laten gaan Frusty ik ben niet zo'n favoriet van hulpteugels maar hij moet ook eens leren zijn rug en dergelijke goed te gebruiken en wat nageeflijker worden,en dat eeuwige slaan met het hoofd begint ook echt irritant te worden
Wie kan mij hierbij helpen

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 16:22

kijk eens in de divoza shop, daar kan je misschien zien hoe je het aandoet. het is nogal moeilijk om uit te leggen, je kan het beter zien.

misschien is een keertje longeren met een pessoa ook niet slecht voor je pony?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 16:39

Ik heb geen idee hoe je zo'n hulpteugel moet bevestigen, maar mijn eerste reactie is: als je al niet weet hoe je zo'n ding moet vastmaken, ga je er dan wel zomaar mee aan je pony zitten? Wie weet doe je het per ongeluk helemaal fout en krijgt je pony alleen maar meer last van z'n rug.

Voordat je dat ding gaat gebruiken, zou ik eerst voor hulp zorgen, iemand die weet hoe zo'n teugel werkt en ook wat verstandig is. Niet zomaar zelf gaan aanklooien.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 19:04

boekie huren bij een bibliotheek ofzo?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 19:37

Afbeelding
De Gogoue zorgt ervoor dat er veel ruggebruik wordt gevraagd, daar het paard met zijn hoofd voorwaarts wordt gedwongen. Bij opwaartse beweging wordt druk achter de oren en in de mondhoeken verkregen.Door het rondlopen van de teugel, blijft het paard een constante aanleuning houden met het bit, hierdoor wordt het paard nageeflijk. De paarden werken diep en ontspannen; hierdoor worden de rugspieren verder ontwikkeld.


Maar het verstandigste doe je er aan om het pas te gebruiken als iemand je kan helpen die er ervaring mee heeft. Of vraag aan je instructeur of je een les krijgt hoe je je paardje longeert met bijvoorbeeld deze hulpteugel.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 13:46

pffff heb ook met de gogue gerden en heel gelongeerd en het heeft niks geholpen heb er heel veel hulp bij gehad van mijn instructrice maar het heeft geen vooruitgang gelevert.

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:07

tja wat moet je hierop zeggen Lips are sealed ik ben absoluut niet voor deze manier van rijden maar ja, weet je lesgeffster of iemand op stal nie hoe je dat (on-)ding aan moet brengen?