Te zware training???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-01 14:22

Ik rijd dus nu sinds een week op Iduna (ik heb nu 4 keer gereden). Ik ben er achter gekomen dat ze het moeilijk/pijnlijk vind om nageeflijk te lopen. Waarschijnlijk is ze daar nooit goed op getraind ofzo.

Nu heeft ze volgens mij wat spierpijn. Tijdens het rijden heb ik er een gogue aan hangen die ik als chambon gebruik. Gewoon heel losjes, dus zodat ze alleen hulp krijgt met het 'eerste knikje' Ook ben ik begonnen met bijgezet longeren.

Hiervoor werd ze door 2 andere meisjes gereden, de een reed dressuurmatig, de andere sprong. Lijkt mij dat ze dus ook flink trainen. En nu word er gezegd, doe het rustig aan, dat deed ik al. Ik kan namelijk geeneens zwaar trainen, daar heb ik de ervaring nog niet voor.

Maar IMO klinkt dit best vaag. Ze is constant gereden en nu ik op de nageeflijkheid train zou dat te zwaar zijn? Verward Lijkt mij dat ze dus gewoon niet goed gereden is hiervoor. Ik train nieteens hard voor de nageeflijkheid. Puur het eerste stukje en voor de rest heb ik zoiets van dat komt wel.

Maar ik vind 't gewoon vreemd dat het allemaal rustig aan gedaan moet worden. En dat meisje die springt (waarmee ik Iduna nu doe) zegt dan tegen mij, blij dat jij dressuurmatig rijd, want ik spring liever, dat dressuren kan ik wel Verward Blijkbaar niet, want ze springt niet iedere keer, maar 1 keer per week, dus de andere dagen zou ze ook dressuurmatig moeten rijden.

Vind 't heel knap dat wanneer ik heel rustig aan doe, de training te zwaar zou maken. En dat ze door mij spierpijn zou hebben.

Ook vertelde iemand mij dat ik dan iedere dag moet gaan masseren Verward Hallo, het is wel een paard. Een beetje spierpijn is echt niet erg IMO. Wanneer wij spierpijn hebben rijden we daar toch ook doorheen? Verward

Wat vinden jullie hiervan???
Het is misschien allemaal wat vaag uitgelegd, maar er zijn veel dingen die ik wil zeggen en het goed verwoorden ervan wil niet helemaal lukken Haha!

Toch graag jullie reacties en als er iets niet duidelijk is, gewoon vragen.

Alvast bedankt!!!!!

_________________
Waar de kennis van de ruiter ophoud
begint zijn grofheid...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mayo op 2001-07-15 14:24 ]</font>

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-01 14:40

Oh ja, en dat andere meisje zegt dat ze graag nageeflijk loopt, maar ze loopt dan wel te diep.

Ik heb dat dus meegemaakt en gemerkt dat ze uit zichzelf naar beneden gaat lopen, zonder dat ik ook maar iets speel met de teugels. Dus naar mij en Prisca's idee, ontduikt ze dus juist alles, door zo diep te gaan lopen.

Snappen jullie 't nog??? Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 22:03

Hm, ik denk dat ik wel iets begrijp. Ik denk niet dat je training te zwaar is, maar ik denk dat het paard nog een beetje aan de hulpen moet wennen en dat ze er nooit echt op getraind is om nageeflijk te lopen. Ik denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben en dat het dan wel goed zal komen. Dat longeren zal zeker helpen. Ik heb een trucje van mijn instructrice geleerd die het weer van een Grand Prix ruiter had om je paard aan de teugel te longeren. Als je bijvoorbeeld op rechts gaat longeren, doe je de longe door de rechterbitring (de bitring aan de binnenkant zegmaar) en dan maak je de longe vast aan het ringetje bij je zadel of aan de longeersingel. Zo kun je ophoudingkjes maken terwijl je longeert. Ik hoop voor je dat het een beetje gaat lukken.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 22:43

Achter de teugel is heel moeilijk op te lossen. Het paard onttrekt zich dan inderdaad, maakt een 'valse knik' en is vooral achter je been.
Dus ik zou eerst die teugels maar even laten en vooral gaan trainen op reactie op het been (met een contactteugeltje) en eerst goed les nemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-01 23:28


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-01 18:02

Citaat:
Op 2001-07-15 22:43, schreef Rieja:
Achter de teugel is heel moeilijk op te lossen. Het paard onttrekt zich dan inderdaad, maakt een 'valse knik' en is vooral achter je been.
Dus ik zou eerst die teugels maar even laten en vooral gaan trainen op reactie op het been (met een contactteugeltje) en eerst goed les nemen!



Thanx voor de tip. Maar ik ga ook zeker veel lessen. Dat is alleen maar beter voor mij en ook voor Iduna. Ik ga ook privélessen nemen.

Manon: ik ga 't gewoon proberen en kijken of 't werkt. Bedankt voor de tip.