Heb nu toch wat ondenkt! :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Heb nu toch wat ondenkt! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-03 18:29

Ik reed gister op Bunny en nam de teugels kort omdat ik bij de stoplichten kwam toen ging ik bewust heel erg onspannen met mijn handen, mijn mijn handen een stuk hoger en been erbij natuurlijk, nou die ging helemaal uit haar zelf netje's lopen.

Vandaag was ik mijn vriendin aan het lesgeven en ik zei dat ze dat ook moest doen, dus gewoon handen boven de schoft, been en elke keer denken van: Ben ik nu ontspannen? Zo nee zorg dat je het wel ben en ze was helemaal verbaasd dat hij onzettend ontspannen en ook nog aan de teugel bleef lopen Lachen Zij helemaal blij dat ze ineens zo fijn liep en dat ik vaker les moest geven.
Dus zonder kneepje's enzo, dit is 20x zo fijn! Dat is dat nooit eerder heb ondekt
Op het paard dat ik op de manege reed vandaag werkte het ook super bij, helmaal schuim mondje.
Dit is toch zeker wel de goede manier? Lachen
Laatst bijgewerkt door Avanti op 22-02-03 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-03 19:07

Uhm als ik het na lees snap ik er ook niets van :s hehe wat te snel getypt ik heb het veranderd!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 00:02

Dat bedoel ik ook juist heel erg onspannen, verder doel ik ook niet op Bunny hoor die ben ik nu vwnw aan het rijden dat was maar een kort moment en die pakt ik nu nog niet kort op.

Maar kijk dit komt toch juist door al die ontspannig die je geeft. Ik zie zo vaak dat die handen onder de schoft gaan en dan er dan getrokken word, ja zo krijg je nog wel een nijlpaard aan de teugel. Maar nu draagt het paard het ook zelf.
Verder had ik op de paard alleen maar als doel ontspannen met die handen en je handen wel hoog. En door been te geven opsluiten en het paard puur uit die ontspannig aan de teugel te laten lopen. Dat is toch juist harstikke fijn omdat je het paard niet dwingt zegmaar.
Toen ik mijn vriedin les gaf zei ze dat dit zoveel fijner was en dat ze lekker ontspannen was en niet elke keer omhoog kwam als dat was wanner en kneepje's enzo werden gegeven.
En het ging mij juist om zo erg te ontspannen maar natuurlijk wel ontspannen en absoluut NIET trekken zoals jij zegt Rinnie1982.

Renske met oprichten enzo ben ik nog alngena niet bezig zou ook absoluut niet kunnen omdat ik daarin ook geen les krijgt, eigelijk totaal geen les, ik wil eerst gewoon de basis goed voor elkaar hebben. In de scheinkrul dat snap ik nou echt niet, wat mist er dan daar??? Nagefelijkheid? Kun je uitleggen hoe je dat kunt herkennen en hoe dat komt?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 12:22

Leg eens uit hoe dan kan dan door alleen ontspannig en been, lijkt me juist wel over de rug.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 20:20

Dat is toch goed juist??????

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 22:43

Ja ik zie het zovaak, bij onss op de manege is er een meisje met een prive paard, rijd met een superdun scherp bit. En dan zie ik het bit helemaal heneweer gaan en ze houd er ook niet mee op. Dat beest snap er volgens mij niets van ik snap ook niet echt wat ze ermee wil zo zielig, ik heb dan zo medelijden. Scheve mond
Van mij mogen paarden wel een flinke bok geven als er ontrecht in hun mond word gehangen!


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 23:19

Uhm met handen hoog bedoel ik gewoon zoals het hoort eigenlijk stukje boven de schoft en niet handen naar beneden gedrukt zoals je vaak ziet, snapje? Eigenlijk goede hoogte maar dat zie je eigenlijk steeds minder.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 23:25

Jwel dat is juist erg belangrijk is mijn verteld de hoogte waarop je je handen houd.
Als de teugels van de mond af naar beneden gaan dan draag jij hem als het waren naar beneden of drukken naar benden heb je dat niet.
Als je je hand ook op goede hoogte heb dan zoeken ze hem ook pas op.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-03 20:07

Jammer dat de foto het niet doet.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-03 19:17

Idd hoeft niet zo kort te zien maar wel gewoon contacht houden met de hond van het paard. En als je heel er ontsoand en goed je been erbij huod, zal je paard die hand echt wel opzoeken, dus dat hoef je toch niet bang te zien wel een nepkrul?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 01:08

Afbeelding

Dus ook zo de lijn zegmaar?

BtW: wat vernuekt die oploader je foto's zeg ik ben op de echt foto veel bruiner *LOL*

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 01:10

Ow ff adres plakken op de adres balk ander doet tie het niet.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 01:15


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 01:23

Afbeelding

zo wel!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 22:15

Ow jammer het wel trouwens wel erg duidelikj van die foto's van juo! Lachen Zo leer je een hoop, ik zie het zelf ook wel een beetje. Ik vind het alleen moeilijk om zelf tijdens het rijden de achter hand dan mee te nemen zeg maar, ook geen idee hoe ik dat moet doen?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-03 22:42

Je ziet het door te kijken hoe hij zijn benen onder zijn lichaam zet, met de achterhand erbij loopt hij verzamelt en zet zijn been verder onder zijn lichaam en minder ver eraf zeg maar.
Als ze op de voorhand lopen dan dragen ze het meeste gewicht met hun voorbenen, dat zie je ook wel dat ze meer op hun voorbenen lopen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 13:03

Ja dat was die eerste hij doet het alleen niet Knipoog

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 13:17

Bedankt Daphne, ik zal er op letten!

Afbeelding
Hier is het toch al een stuk beter met mijn handen hoog of niet?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 21:44

Jammer vandaag lief ze met een beetje druk en been, perfect! :d

Alleen wel over de loodlijn, maargoed het is toch wel goed om haar een beejte diep te laten lopen i.vm dat die spieren nog verder ontwikkeld moeten worden.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 21:56

Alleen in draf lukt het totaal nog niet echt een probleem, ik voel dan gewoon dat ze alles wegdrukt de eerste stap nagefelijk en dan voelt ze dat ze haar rug ofzo dan dan druk ze alles weg, dan rij ik haar gewoon vwnw daar is ze dus nog niet aan toe. Ze geeft alles wel duidelijk aan Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 22:25

Schuimen doet ze nooit, ik wil eigenlijk ook een nieuw smaller bitje kopen. Het bit dat ze nu heeft ligt diep in de mond en erg vast. Ik voel haar er soms wel een beetje op knauwen naar dat kan dan niet erg. Dus ik zoek een bitje waar ze gewoon wat meer meekan spelen.
Of is het meer een rijtechtnisch probleem en ligt het niet aan het bit?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 18:42

Nou het kan toch dat ze op zo'n dik bit niet echt lekker kan knabbelen?

Nou kijk natuurlijk kan ik les nemen, maar in de zaterdag les die ik op een manege rijd word voor geen meter les gegeven. Eigenlijk heb ik alle''s een beetje zelf ontdekt en veel naar andere gekeken. Sávonds word er wel erg goed lesgegeven maar ik mag laat natuurlijk niet meer door het park rijden.
Verder zou ik dan ook maar een half uurtje kunnen rijden omdat het iets van 3 kwartier rijden is en terug ook nog 3 kwartier met draven erbij.

Verdert heeft een vrouw die vlabij Bunny een shetlander heeft staan me een aantal keer een soort van les gegeven. (alleen dan prive les Pling Knipoog ) Ze vertelde dat het haar niet lukte met die rug en dat ik haar beter vwnw kan rijden, ik hoop daarom ook dat ik haar gauw weer tegen kom dat ze kan vertellen of het niet weer goed gaat.
Volgens mij wel een stuk beter want ze verkort niet meer in de stap en loopt er super ontspannen bij. En het voelt gewoon veel fijner enzo.
Natuurlijk kan ik voor geen meter rijden en mischien kan ik er ook alleemaal maar beter niet aan beginnen, maar als het nu nog niet goed is dat kap ik ermee.
Me vriendin zag trouwens wel een hele verbetering aan rugspieren en haar rug leek veel minder ingezakt en je zit nu lekkerder door en lekkerder lichtrijden. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers