ja ja weer een slof topic..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 19:59

Wanneer je met een martingaal rijdt kun je van te voren instellen hoe los je die maakt. Als je hem goed los maakt vindt ik een matingaal een vrij onschuldige hulpteugel. Je rijdt er je paard ook niet mee naar beneden. Het kan helpen voorkomen dat je paard zijn hoofd te hoog brengt en onbestuurbaar wordt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 08:41

Tiedeman zou ik niet gebruiken. Hij begrensd idd wanneer het paard zijn hoofd omhoog zou gooien. Maar dat doet een Tiedeman ook wanneer je je paard hals wilt laten strekken. Een Tiedeman beperkt toch enorm vanwege die vaste ringetjes, hoe los je die ook instelt.
Het voordeel van een slof is dat je die zelf langer of korter kunt maken tijden het rijden. Maar daar is behoorlijk wat ervaring en gevoel voor nodig omdat je de trens en slof-teugel dan onafhankelijkv an elkaar moet kunnen bedienen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:59

Fitzroy schreef:
Jippie , ik weet niet wat voor Thiedemann jij dan hebt? Bij die van mij is halsstrekken echt wel mogelijk! Misschien heb jij een te kleine?

Ik heb geen Tiedeman en ik heb er ook nooit mee gereden. Wat ik iedere keer weer zie is dat paarden niet lekker hun hals kunnen strekken. Zodra ze hun neusjes naar de grond toe brengen [als een stofzuiger] spannen die hulp-touwtjes van de Tiedeman. Het zou best kunnen dat ik alleen combi's heb gezien die hem niet goed afstellen, maar zo veel heb ik me er ook niet in verdiept.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brandje_04, Bretus, Independence, Lau07, Maartje_M, Marije112, Petunia27, pjer, venga en 89 bezoekers